Tuesday, March 13, 2018

Revival : Rejoice in Hope

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang penuh sukacita dan pengharapan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Rejoice in Hope

Romans 12:12 (NKJV)  rejoicing in hope, patient in tribulation, continuing steadfastly in prayer;

Roma 12:12 (TB)  Bersukacitalah dalam pengharapan, sabarlah dalam kesesakan, dan bertekunlah dalam doa!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #72. Tahukah anda bahawa kita dapat bersukacita di dalam pengharapan kita dalam Tuhan Yesus? Ada 3 perkara yang disampaikan di dalam petikan firman Tuhan ini. Dalam satu petikan ini, Paulus menyampaikan 3 perkara yang penting kepada jemaat di Roma.

1. Bersukacitalah dalam pengharapan
Orang-orang percaya diperintahkan untuk senantiasa bersukacita dalam pengharapan, yaitu dalam segala sesuatu yang Allah sudah berjanji akan lakukan untuk mereka di dalam Kristus. Kita bersukacita kerana kita tahu bahawa pengharapan kita tidaklah sia-sia. Kita bersukacita kerana kita tahu bahawa Tuhan Yesus dapat melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Kita bersukacita kerana kita tahu bahawa bagi TUHAN tak ada yang mustahil. The evidence of our hope isn't in something we see, it is in Someone we know.

2. Sabarlah dalam kesesakan
Bersabarlah di dalam kesesakan jalan raya 😂. Ini bukan berbicara tentang kesesakan jalan raya. Tetapi ini berbicara tentang segala halangan dan cabaran yang kita hadapi di saat kita berjalan bersama Tuhan. Segala macam penderitaan dan penganiayaan yang kita hadapi apabila kita terus berpegang kepada Tuhan Yesus. BERSABARLAH...!

3. Bertekunlah dalam Doa.
Ayat ini menghimbau kita supaya kita jangan merasa puas dengan kehidupan doa kita. Doa yang dilaksanakan secara rahasia merupakan iman yang menjadi kelihatan. Biar apa sekalipun keadaan situasi kita, TETAPLAH BERDOA 🙏🏼 🙏🏼! Doa adalah senjata anda untuk menangkisi segala tipu muslihat iblis dan mematahkan segala serangannya.

Ada hubungan saling menguatkan antara "sukacita dalam pengharapan", "kesabaran dalam kesesakan", dan "ketekunan dalam doa". Dalam melaksanakan kehendak Allah kita tidak dapat menerima perintah yang dianggap sesuai sambil menolak perintah yang kita anggap tidak sesuai. Orang yang mencari apa sekalipun kendaraan tidak berkata, "Saya hanya mau memakai roda ini, dan tidak mau memakai roda itu." Kendaraan pasti tidak dapat jalan kalau ada roda yang tidak dipakai. Demikian juga kehendak Allah. Oleh itu saudara dan saudari sekalian, di saat kita melakukan kehendak-NYA, pastikan kita terus berharap, bersabar dan berdoa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: