Saturday, March 24, 2018

Revival : Do not fall

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do not fall

1 Corinthians 10:12 (NKJV)  Therefore let him who thinks he stands take heed lest he fall.

1 Korintus 10:12 (TB)  Sebab itu siapa yang menyangka, bahwa ia teguh berdiri, hati-hatilah supaya ia jangan jatuh!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #83. Tahukah anda bahawa kita mudah jatuh? Demi mengejar kuasa, jabatan, dan harta, tidak jarang ada orang percaya yang rela menyangkal Kristus. Begitu juga saat ada tekanan, kekhawatiran, kecemasan, kepahitan dan persoalan hidup, ada saja orang Kristian yang mencari jalan keluar dengan mengandalkan kekuatan diri. Lalu bagaimana sikap yang benar dalam menghadapi cobaan hidup? Setiap orang yang berfikir bahawa imannya kuat dan teguh dan tidak akan goyah saat melewati apapun, tidaklah sedemikian apabila dia melewati masa-masa yang sukar dan godaan dunia. Kita fikir kita kuat, tetapi sebenarnya tidak. Kita mudah jatuh kerana kita mengandalkan kekuatan kita sendiri.

☕ 🍞 Paulus mengingatkan orang percaya di Korintus untuk tetap teguh di tengah begitu banyak badai pencobaan yang menghadang perjalanan hidup mereka. Terkadang kita over confidence sehingga kita fikir bahawa kita immune daripada dosa dan tidak dapat jatuh dalam dosa sehinggakan kita memandang rendah kepada saudara dan saudari kita yang masih belum mengenal Tuhan Yesus. Kita harus sedar bahawa kita adalah manusia biasa juga. Kita tidak mampu melewati kehidupan ini hanya dengan mengandalkan kekuatan kita sendiri. Kita perlukan campur tangan Tuhan Yesus dalam kehidupan kita. We are not superman or wonder woman tetapi apabila kita bergabung dengan Tuhan Yesus... Wowwww... Tidak ada apapun dapat mengalahkan anda.

Biarlah iman kita dibina di atas Tuhan Yesus. Biarlah kita dibangunkan teguh di atas Tuhan Yesus. Dialah dasar yang teguh dan apabila kita berdiri teguh di dalam Tuhan, tidak ada apapun yang boleh menjatuhkan anda. Hati-hatilah supaya jangan anda jatuh kerana mengandalkan kekuatan sendiri. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: