Saturday, March 10, 2018

Revival : The Power of His Word

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan kuasa firman-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi.

Revival : The Power of His Word

Romans 10:8 (NKJV)  But what does it say? "The word is near you, in your mouth and in your heart" (that is, the word of faith which we preach):

Roma 10:8 (TB)  Tetapi apakah katanya? Ini: "Firman itu dekat kepadamu, yakni di dalam mulutmu dan di dalam hatimu." Itulah firman iman, yang kami beritakan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #69. Tahukah anda bahawa Firman Tuhan dekat di dalam mulut dan hati kita? Ada dua bahagian yang kita akan lihat hari ini.

1. Firman Tuhan di mulut dan hati kita.

Firman Tuhan yang telah kita terima dan percaya, sangatlah dekat dengan kita. Sejauh mulut dan ke hati. Firman-Nya disimpan di dalam hati dan diucapkan melalui mulut kita dengan penuh kepercayaan sehingga mujizat terjadi. Segala janji-Nya yang termaktub di dalam firman-Nya adalah untuk kita semua. Firman Tuhan berkuasa menusuk ke dalam segala situasi yang tidak masuk akal dan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Firman Tuhan adalah pelita bagi kaki kita dan terang bagi jalan-jalan yang harus kita lewati. Di dalam setiap musim kehidupan kita, pergunakanlah firman-Nya dan claim janji-Nya. Sekarang kita sudah percaya kepada Tuhan Yesus dan sudah melihat kuasa-Nya bekerja jadi apakah yang harus kita lakukan?

2. Memberitakan Injil

Kebenaran menurut firman Tuhan adalah kebenaran kerana iman. Dan kebenaran ini harus diberitakan kepada semua orang. Tugas kita untuk memberitakan kebenaran itu kerana kita adalah orang yang sudah percaya dan dibenarkan. Firman Tuhan ini perlu diberitakan sebab tanpa itu, tidak ada sumber lain bagi manusia untuk memahami kebenaran semacam ini. Oleh itu, marilah kita menjadi utusan Injil yang rindu bersaksi dan memberitakan keselamatan di dalam Yesus Kristus kepada orang-orang yang ada di sekitar kita. But the word is nigh us, and Christ in that word; so that if we believe with the heart, that the promises of the Messiah are fulfilled in our Lord Jesus, and confess them with our mouth, we then have Christ with us.

Saudara dan saudari sekalian, sebenarnya memberitakan Injil adalah lebih daripada sekadar tugasan dan tanggungjawab kita. Jika kita mengasihi Tuhan Yesus dan sudah mengalami kasih-Nya di dalam hidup kita maka kita juga akan pergi melakukan Amanat Agung-Nya. We do it because we love God. Jangan ia menjadi sepertinya satu keterpaksaan untuk bersaksi. Sepertimana Yesus sanggup mati bagi kita, demikianlah juga kita harus ada kesanggupan itu untuk melakukan kehendak-NYA. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: