Wednesday, March 28, 2018

Revival : Hold fast

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hold fast

1 Corinthians 15:2 (NKJV)  by which also you are saved, if you hold fast that word which I preached to you--unless you believed in vain.

1 Korintus 15:2 (TB)  Oleh Injil itu kamu diselamatkan, asal kamu teguh berpegang padanya, seperti yang telah kuberitakan kepadamu — kecuali kalau kamu telah sia-sia saja menjadi percaya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #87. Tahukah anda bahawa sia-sia sahaja kita diselamatkan jika kita tidak berpegang teguh kepada Injil keselamatan yang telah kita terima? Sia-sia saja menjadi percaya bukan menunjukkan kemungkinan hilangnya keselamatan. Yang dimaksudkan oleh Paulus ialah bahwa iman yang TIDAK bertahan terus bukan merupakan iman yang sejati. Oleh Injil kita diselamatkan. Oleh Injil kita mengetahui bahwa kematian dan kebangkitan-Nya telah melepaskan kita dari kuasa dosa dan dari murka Allah.

☕ 🍞 Gereja yang berdiri teguh ialah gereja yang tidak melupakan fondasinya yaitu Injil Yesus Kristus. Gereja ada kerana Injil Yesus diberitakan dan disambut dalam iman. Bila hal yang sangat penting itu dilupakan, gereja dan kehidupan Kristian kita terancam bahaya. Oleh itu, anda harus tetap percaya kepada Berita Baik itu dan dengan kepercayaan itu anda dapat berdiri teguh. Janganlah lepaskan harapan yang anda terima ketika mendengar Berita Baik daripada Allah. Itulah Berita Baik yang telah diisytiharkan kepada semua orang di dunia. Iman kita makin teguh dan kuat apabila kita tetap tinggal di dalam Yesus dan berpegang erat kepada firman-Nya.

Iman kita makin bertumbuh apabila kita berani percaya kepada Tuhan Yesus serta firman-Nya dan melakukan apa yang telah diperintahkan kepada kita. A stagnant faith is a fruitless faith. Di sana sini kedengaran berita orang yang dulu percaya kepada Tuhan Yesus tiba-tiba murtad adalah disebabkan imannya yang tidak kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus. Dengan mudah tergoda dengan tawaran dunia lalu meninggalkan Yesus. Satu hal yang paling berharga selain daripada keselamatan kita adalah IMAN KEPERCAYAAN kita. Jangan kita gadaikan itu.  Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: