Saturday, March 17, 2018

Revival : Foolishness of the message

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mengenal Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Foolishness of the message

1 Corinthians 1:21 (NKJV)  For since, in the wisdom of God, the world through wisdom did not know God, it pleased God through the foolishness of the message preached to save those who believe.

1 Korintus 1:21 (TB)  Oleh karena dunia, dalam hikmat Allah, tidak mengenal Allah oleh hikmatnya, maka Allah berkenan menyelamatkan mereka yang percaya oleh kebodohan pemberitaan Injil.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #76. Tahukah anda bahawa dunia tidak akan pernah mengenali Tuhan dengan hikmatnya yang sendiri? Paulus mengatakan bahwa pemberitaan Injil yang dia lakukan menghasilkan dua kesan yang berlawanan. Pertama, Injil merupakan kekuatan Allah bagi orang yang diselamatkan; kedua, Injil dianggap sebagai kebodohan oleh orang-orang yang akan binasa. Cuba anda fikir², kalau orang menganggap Injil sebagai kebodohan, bukankah itu bererti bahawa mereka menganggap diri mereka sendiri sebagai orang berhikmat? Namun menurut Paulus, hikmat manusia tidak ada artinya di hadapan Allah. Hikmat dan kebijaksanaan manusia tak akan memampukan orang untuk mengenal Kristus, juga tidak akan mampu membebaskan mereka dari dosa-dosa mereka.

☕ 🍞 Hikmat Tuhan adalah "caramu bukanlah cara-Ku, rencanamu bukanlah rencana-Ku." Berita tentang salib tidak hanya mencakup hikmat dan kebenaran, tetapi juga kuasa Allah yang aktif yang diturunkan untuk menyelamatkan, menyembuhkan, mengusir setan-setan, dan membebaskan dari kuasa dosa. Pemberitaan tentang salib kebodohan bagi mereka yang akan binasa kerana biar berapa kali pun mereka sudah mengenal dan mendengar Firman Tuhan, mereka tetap mau melayani nafsu kedagingan mereka. The world thinks that it is a foolish thing to believe in the gospel.

Terkadang kita berfikir terlampau tinggi melebihi batas sehingga kita membuat kesimpulan bahawa "tidak ada Tuhan", "manusia berasal dari monyet", "tidak ada surga atau neraka", dan macam-macam lagi. All God asks from you and I is a simple faith to believe in Him. Tetapi kita memakai seluruh hikmat kebijaksanaan kita untuk memahami apa yang disampaikan oleh Tuhan dan mencari kesalahan dalam firman-Nya serta menolak kebenaran-Nya. Simple faith. Empty your heart and receive His truth. And see His glory. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: