Tuesday, March 6, 2018

Revival : No longer a slave

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kebebasan daripada ikatan dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : No longer a slave

Romans 6:17 (NKJV)  But God be thanked that though you were slaves of sin, yet you obeyed from the heart that form of doctrine to which you were delivered.

Roma 6:17 (TB)  Tetapi syukurlah kepada Allah! Dahulu memang kamu hamba dosa, tetapi sekarang kamu dengan segenap hati telah mentaati pengajaran yang telah diteruskan kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #65. Tahukah anda bahawa dahulunya sebelum kita percaya kepada Tuhan Yesus, kita semua adalah orang yang berdosa? Sebelumnya kita semua adalah hamba kepada dosa. Sesudah itu belenggu tersebut telah dipatahkan. Sekarang kita dengan segenap hati telah menaati pengajaran yang telah diteruskan kepada kita. Pengajaran ini, tentu saja, adalah kekristenan. Pengajaran itu disampaikan kepada kita untuk dipelajari isinya. Kita harus menanggapi dengan menaatinya - ketaatan yang berasal dari lubuk hati kita yang terdalam. Tindakan ini mendatangkan suatu perubahan yang sangat nyata di dalam hidup kita. Kita telah dibebaskan dari belenggu dosa dan sekarang kita menjadi hamba kebenaran. I'm no longer a slave to sin for I am a child of God.

☕ 🍞 Allah telah menebus kita membayar harga ganti agar kita  terlepas dari berbagai kemalangan akibat dosa melalui karya agung Yesus Kristus. Pengorbanan Kristus telah membayar seluruh hutang dosa seharga darah Putra Tunggal Allah. Betapa tinggi nilai hidup kita! Kita sangat berharga di mata Tuhan. Kita kini dijadikan orang-orang merdeka.  Memang itulah tujuan Allah menciptakan dan menyelamatkan kita. Hidup bagi Dia! Hidup dalam kekudusan dan kemuliaan-Nya! Kita bukan lagi hamba dosa. Jadi kita tidak perlu lagi taat kepada dosa dan menjalani hidup yang menuju kepada kebinasaan.

Jika kita mengatakan bahawa kita telah percaya kepada Tuhan Yesus tetapi masih tinggal dalam dosa, bererti kita menjadi hamba dosa dan belum dilepaskan daripada ikatan dosa, ini juga bererti bahawa kita menyerahkan hidup kita diatur oleh keinginan daging, kenikmatan, kesenangan dan kemewahan duniawi serta hawa nafsu. Secara tidak langsung kita  menyangkali kasih karunia yang Tuhan Yesus yang sudah dinyatakan dalam hidup kita. Ingatlah bahawa kepatuhan pada dosa akan membuat hidup kita tidak berbuah, memalukan, dan berhujung pada kebinasaan. Namun ketaatan pada kebenaran akan berakhir pada pengudusan dan kehidupan kekal. Pilih yang mana? Jika kita masih bermain-main dengan dosa, bertobatlah supaya Tuhan mendatangkan masa penyegaran ke atas kita. Berbaliklah kepada Tuhan Yesus. Kita sangat berharga di mata Tuhan oleh itu berbaliklah kepada kasih-Nya yang telah menyelamatkan kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: