Sunday, March 4, 2018

Revival : Alive to God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan hati kita untuk bertobat. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Alive to God

Romans 6:11 (NKJV)  Likewise you also, reckon yourselves to be dead indeed to sin, but alive to God in Christ Jesus our Lord.

Roma 6:11 (TB)  Demikianlah hendaknya kamu memandangnya: bahwa kamu telah mati bagi dosa, tetapi kamu hidup bagi Allah dalam Kristus Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #63. Tahukah anda bahawa hidup ini adalah sepenuhnya bagi TUHAN Yesus? Kenyataan bahawa kita harus terus menganggap diri kita mati terhadap dosa menunjukkan bahawa kemungkinan untuk berbuat dosa selalu ada. Tetapi Cara pandang kita lebih daripada sekadar negatif. Kita menganggap diri kita hidup (senantiasa hidup) bagi Allah. Sebab itu hendaklah dosa jangan berkuasa lagi di dalam tubuhmu, yaitu di dalam dirimu, supaya kamu jangan lagimenuruti keinginannya. Apabila kita berada di dalam Kristus, kita memiliki kuasa untuk mengusir dosa dari kedudukannya sebagai penguasa dalam kehidupan kita. Apabila seorang percaya membiarkan dosa berkuasa, bererti dia menaati keinginan-keinginan jahat yang dihasilkan oleh dosa.

☕ 🍞 Ciri pengikut Kristus adalah sifat-sifatnya yang baru. Tabiat dan kebiasaan lama tidak ada lagi, sudah terkubur. Yang baru bangkit dan tumbuh bersama Kristus, menghasilkan banyak buah. Seluruh anggota tubuh dipakai untuk tujuan yang berbeda. Kalau dulu penuh keluh kesah dan sumpah serapah, kini penuh syukur dan pujian. Yang biasa mencela kemudian menghibur dan memberi semangat. Yang malas jadi rajin dan suka menolong. Yang serakah dan mementingkan diri sendiri kemudian jadi murah hati, suka berbagi, dan berusaha mengerti masalah/posisi orang lain.

Sin shall not have dominion. God's promises to us are more powerful and effectual for mortifying sin, than our promises to God. Sin may struggle in a real believer, and create him/her a great deal of trouble, but it shall not have dominion; it may vex him/her, but it shall not rule over him/her. Ada lagu yang selalu kita nyanyikan, "ku telah mati dan tinggalkan cara hidup ku yang lama, semuanya sia-sia dan tak bererti lagi..." Masihkah kita ingat lagu ini? Apakah impak lagu ini di dalam hidup kita. Ataupun adakah ia hanya sekadar lagu perjamuan kudus? Masa jamuan kudua saja kita nyanyikan lagu ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: