Monday, March 12, 2018

Revival : The mind of God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menyatakan rahasia surgawi kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The mind of God

Romans 11:34 (NKJV)  "For who has known the mind of the Lord? Or who has become His counselor?"

Roma 11:34 (TB)  Sebab, siapakah yang mengetahui pikiran Tuhan? Atau siapakah yang pernah menjadi penasihat-Nya?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #71. Tahukah anda bahawa pikiran Tuhan tentang anda lebih jauh daripada apa yang kita fikirkan? Memiliki pikiran Kristus artinya mengetahui kehendak-Nya serta rencana dan maksud penebusan-Nya. Hal ini berarti menghargai dan memandang segala perkara sesuai dengan cara Allah memandangnya, menilai segala perkara sesuai dengan cara Ia menilainya, mengasihi yang dikasihi-Nya dan membenci yang dibenci-Nya. Hal ini berarti mengenal kekudusan Allah dan kedahsyatan dosa. The sanctified mind discerns the real beauties of holiness.

☕ 🍞 Hikmat manusia mungkin saja terdengar indah, tetapi belum tentu hikmat itu akan mengarahkan orang pada Kristus dan karya salib-Nya. Belum pernah ada orang yang dapat membaca fikiran Tuhan. Tetapi satu hal yang telah dinyatakan kepada kita semua adalah bahawa Tuhan telah sediakan masa depan yang cerah dan penuh harapan bagi kita semua. Kita tidak dapat memahami cara Tuhan Yesus melakukan segala sesuatu tetapi jikalau Dia telah menjanjikannya kepada kita maka Dia pasti akan melakukan hal itu. Our God works in a mysterious ways.

Tidak perlu kita mengarah Tuhan melakukan sesuatu. Dia tahu apa yang harus dilakukan mengenai kehidupan kita. Apa yang harus kita lakukan ialah berdoa dan beriman kepada Tuhan. Percaya dan terus berpegang kepada Tuhan Yesus sampai akhir. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: