Monday, March 19, 2018

Revival : His Temple

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menyedarkan kita bahawa diri kita adalah rumah TUHAN. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : His temple

1 Corinthians 3:16 (NKJV)  Do you not know that you are the temple of God and that the Spirit of God dwells in you?

1 Korintus 3:16 (TB)  Tidak tahukah kamu, bahwa kamu adalah bait Allah dan bahwa Roh Allah diam di dalam kamu?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #78. Tahukah anda bahawa kita adalah tempat kediaman Tuhan? Sebagai orang Kristen, tubuhmu adalah tempat tinggal pribadi Roh Kudus. Oleh kerana Roh itu tinggal di dalam diri kita, maka kita menjadi milik Allah, tubuh kita sama sekali tidak boleh dicemarkan oleh kenajisan atau kejahatan apa pun, baik oleh pikiran, keinginan, tindakan, film, buku maupun majalah lucah. Sebaliknya, kita harus hidup sedemikian rupa sehingga menghormati dan memuliakan Allah dengan tubuhmu.

☕ 🍞 Tubuh kita adalah bait Roh Kudus, tempat yang kudus bagi Allah, maka seharusnya tubuh kita bersih dari perilaku yang tidak bermoral. Jika benar kita dipenuhi Roh, itu akan terlihat dari perilaku kita. Jika kita bersikap tidak moral, bererti kita telah menajiskan bait Roh Kudus. Contohnya, jika kita diperhadapkan pada dosa seksual, teladanilah Yusuf yang berani melarikan diri dari dosa itu meski harga yang harus dibayar untuk itu sangat besar. Setelah kita dibangkitkan kembali, diri kita bukanlah lagi milik kita sendiri tetapi kita menjadi milik Tuhan dan Roh Kudus akan tinggal di dalam kita. Our  body is the temple of the Holy Spirit. The Holy Spirit is Holy there He needs a holy temple. Apakah kita bait suci-Nya?

Bolehkah segala dosa, kemabukkan, pesta pora, percabulan, penzinaan, kebencian, perbuatan menggossip, menghasut dan sebagainya dan sewaktu dengannya tinggal di dalam bait suci-Nya? Fikir-fikirkanlah jawapannya. Revival terjadi supaya kita tidak lagi terikat dengan dosa serta kehidupan kita yang lama. Jika bukan untuk mengubah kehidupan kita, jadi untuk apakah Tuhan perlu membangkitkan kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: