Wednesday, February 28, 2018

Revival : Live by Faith

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguatkan iman kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Live by faith.

Romans 1:17 (NKJV)  For in it the righteousness of God is revealed from faith to faith; as it is written, "The just shall live by faith."

Roma 1:17 (TB)  Sebab di dalamnya nyata kebenaran Allah, yang bertolak dari iman dan memimpin kepada iman, seperti ada tertulis: "Orang benar akan hidup oleh iman."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #59. Tahukah anda bahawa kita, orang-orang yang beriman kepada Tuhan Yesus, hidup oleh iman? Orang yang benar tetap hidup dalam iman dan dengan demikian ia terus-menerus hidup dalam kekayaan rohani. Di sini Paulus menekankan bahwa kebenaran itu ialah yang bertolak dari iman dan memimpin kepada iman. Kebenaran ini (yang diadakan oleh Allah) sampai kepada orang Kristian hanya melalui iman. Pada saat seorang percaya makin menyedari apa yang dimaksudkan dengan kebenaran Allah; dia harus tetap menyerahkan diri apabila dia ingin menerima kebenaran tersebut.

☕ 🍞 Faith is all in all, both in the beginning and progress of Christian life. It is not from faith to works, as if faith put us into a justified state, and then works kept us in it; but it is all along from faith to faith; it is faith pressing forward, and gaining the victory over unbelief. Orang benar harus hidup di dunia ini dengan iman kepada Allah. Di sini "iman" bererti kepercayaan yang kokoh dalam Allah bahawa cara-cara-Nya senantiasa benar, kesetiaan pribadi kepada Dia sebagai Tuhan dan Juruselamat, dan keteguhan moral untuk mengikuti jalan-jalan-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, jika kita mau melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita, maka kita harus memiliki iman yang teguh dan kokoh di dalam Tuhan Yesus. Percaya sepenuhnya kepada setiap kata firman-Nya. Untuk melihat janji-Nya menjadi nyata, kita harus bertolak atau bermula daripada iman iaitu hati yang percaya akan kuasa-Nya, firman-Nya, dan langsung ia akan memimpin kita kepada iman. Bermula dar iman dan tamat dengan iman. Permulaan hidup kita di dalam Tuhan Yesus dengan iman dan ditamatkan dengan iman. Segala pekerjaan Tuhan Yesus dapat kita alami hanya apabila ada iman di hati kita. Kemungkinan anda masih belum melihat doa anda menjadi nyata, jangan risau dan sedih serta putus asa, tetap percaya dan berpegang kepada firman-Nya, janji-Nya! Iman itu mati bila tidak ada tindakan daripada kita. Iman harus diikuti dengan tindakan yang percaya! Adakah iman di hati anda hari ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: