Sunday, February 11, 2018

Revival : The Gates of Revival

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita menyebarkan Firman-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Gates of Revival

Acts 13:49 (NKJV)  And the word of the Lord was being spread throughout all the region.

Kisah Para Rasul 13:49 (TB)  Lalu firman Tuhan disiarkan di seluruh daerah itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #42. Tahukah anda bahawa lewat segala halangan dan cabaran yang dihadapi, itu boleh juga menjadi pintu di mana Tuhan membangkitkan kita kembali? Whatsoever we are going through right now could be the gateway for revival. Pemberitaan firman Tuhan kepada semua orang pasti akan ada tantangannya. Tetapi lewat daripada semua itu, pasti juga akan terjadi kebangkitan rohani yang luarbiasa. Orang-orang percaya yang telah mengalami kebangkitan rohani, mereka melakukan apa pun yang mampu mereka kerjakan untuk menyebarkan pengenalan akan Kristus dan Injil-Nya di antara para tetangga mereka. Inilah yang dilakukan oleh para Rasul. Berani memberitakan Injil keselamatan biar apapun risiko yang harus ditanggung.

☕ 🍞 The Jews opposed the doctrine the apostles preached; and when they could find no objection, they blasphemed Christ and his gospel. Commonly those who begin with contradicting, end with blaspheming. But when adversaries of Christ's cause are daring, its advocates should be the bolder. Terdapat beberapa orang Yahudi yang begitu marah terhadap pemberitaan Injil, bukan kepada bangsa-bangsa lain melainkan kepada diri mereka sendiri, hingga mereka tidak tahan mendengarnya. Mereka keluar dari rumah ibadat sementara Paulus masih berkhotbah kerana mereka memandang rendah dia dan juga pengajarannya, sehingga mengganggu ketertiban jemaat. Boleh jadi mereka berbisik-bisik sendiri sambil saling menghasut. Tetapi lihatlah kepada hasilnya daripada keberanian para rasul ini bersaksi. Pada hari Sabat berikutnya, hampir semua orang di bandar itu datang mendengar firman Tuhan. Satu Revival terjadi di kota itu. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥...!

Semakin kita dihambat, semakin tekun kita merambat....! Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Those hindrances, trials and test could be the gate of Revival wherever you are today. The Samaritan woman was the gate of Revival to the Samaritans. Situasi yang mencabar, dihambat dan ditantang menjadi pintu 🚪 kebangkitan rohani bagi Paulus. Mereka melihatnya sebagai satu peluang untuk Tuhan memperlihatkan kemuliaan-Nya kepada semua orang. Adakah kita sedang mengusahakan ladang yang telah dipercayakan kepada kita? Memang akan ada tikus 🐭 yang merosakkan tanaman anda. Memang akan ada burung burung yang mencuri makanan anda, tetapi di sebalik semua itu jika anda terus bertekun dan bertekad untuk melihat satu kebangkitan rohani terjadi di kalangan suku bangsa anda dan anda sedang mengusahakan ladang tanpa melihat apa tantangan, halangan dan cabaran yang harus dihadapi, maka anda pasti akan menuai dengan bersorak-sorai.... Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥...! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: