Saturday, February 3, 2018

Revival : But God was with him

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : But God was with him

Acts 7:9 (NKJV)  "And the patriarchs, becoming envious, sold Joseph into Egypt. But God was with him

Kisah Para Rasul 7:9 (TB)  Karena iri hati, bapa-bapa leluhur kita menjual Yusuf ke tanah Mesir, tetapi Allah menyertai dia,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #34. Tahukah anda bahawa Tuhan tetap ada bersama anda biar apapun yang terjadi? Perasaan iri hati adalah sangat bahaya. Manusia terdorong melakukan apa saja oleh kerana perasaan iri hati. Sikap iri hati  saudara Yusuf bukan sekadar reaksi buruk yang harus Yusuf tanggung. Dalam frame yang lebih besar, suasana ini mewakili banyak situasi sulit lain sepanjang hidupnya, menjadi dasar di mana rencana Allah diwujudkan untuk Yusuf. Ia dibentuk istimewa dalam konteks yang sulit, menjadi alat bagi rencana besar istimewa Allah untuk umat perjanjian-Nya. Kisah ini menolong kita saat menghadapi berbagai situasi sulit dalam hidup. Tak perlu menganggap diri sebagai korban keadaan, tetapi lihatlah sebagai bagian dari rencana besar Allah bagi hidup dan masa depan Anda.

☕ 🍞 Most of us stopped at a place where God intended us to pass through. Have you settled in a place that God intended you to pass through? Don’t stop in the middle. Terkadang kita memikirkan kita adalah mangsa keadaan kerana iri hati, kecemburuan, daripada orang-orang yang di sekeliling kita, sebenarnya itu boleh juga merupakan rencana Tuhan untuk kita. Ada dua hal yang saya belajar daripada petikan firman Tuhan ini. Mungkin anda ada lebih daripada dua.

1️⃣ Iri hati
⏩ Perasaan iri hati ini sangat berbahaya. Ia boleh membuatkan seseorang itu untuk membinasakan reputasi seseorang. Tidak ada apa-apa manfaatnya dengan melakukan sedemikian. Terkadang orang yang menjadi "mangsa keadaan" itu, reaksinya adalah marah dan merasa tidak nyaman dengan tuduhan atau apa saja yang dilemparkan terhadapnya. Tetapi sebenarnya, itu juga boleh menjadi satu peluang di mana Tuhan melakukan mujizat dan membela anda. Setiap kali saya melewati keadaan sulit begini, secara kedagingan, memang saya akan merasa marah, kecewa, sedih dan sebagainya tetapi seorang yang percaya kepada Tuhan akan pasti berdiri teguh di dalam imannya dan tidak akan tergoyahkan.

2️⃣ Tuhan menyertainya
✝️ This could be a gateway for God's divine intervention in your life. Biar apa pun yang dilewati oleh Yusuf, TUHAN TETAP BERADA BERSAMA dia. Rencana Tuhan Yesus menjadi indah di dalam kehidupan Yusuf sehingga daripada seorang buangan, Tuhan mengangkat dia menjadi orang yang sangat penting. Whether you are succeding or struggling, God has a purpose for every season. Stop running away from what God saved you out of, and start running toward what He saved you FOR. Tuhan menyertai anda. Janganlah takut. Di setiap musim kehidupan kita Tuhan ada dan ada rencana Tuhan yang indah luarbiasa bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya.

What you've been calling common could be a gateway for the presence of God to be released in your life. Allah tidak meninggalkan Yusuf karena Yusuf berada di luar wilayah negeri itu, tetapi Allah menuntunnya kepada pembebasan yang indah, dengan menjadikan dia kuasa atas tanah Mesir dan atas seluruh istananya. This could be your time to see God's power. Never run away from what you are going through. Tuhan Yesus ada! Tuhan Yesus menyertai! Hallelujah 🙌 🔥 🔥....! Your struggles, your disappointments, your almost losing of hope, your sickness and whatever you are going through right now, could be a gateway for God's divine intervention. A gateway to experience His power and witness His miracles. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: