Sunday, February 4, 2018

Revival : Rejected by man. Accepted by God.

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada rencana Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Rejected by man. Accepted by God.

Acts 7:35 (NKJV)  This Moses whom they rejected, saying, 'Who made you a ruler and a judge?' is the one God sent to be a ruler and a deliverer by the hand of the Angel who appeared to him in the bush.

Kisah Para Rasul 7:35 (TB)  Musa ini, yang telah mereka tolak, dengan mengatakan: Siapakah yang mengangkat engkau menjadi pemimpin dan hakim? — Musa ini juga telah diutus oleh Allah sebagai pemimpin dan penyelamat oleh malaikat, yang telah menampakkan diri kepadanya di semak duri itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #35. Tahukah anda bahawa apa yang dunia tolak, itulah yang pakai untuk kemuliaan-Nya? Rejection is real but at the same time God's acceptance is also real. Manusia menolak, tetapi TUHAN menerima dan memakai anda dengan luarbiasa. Stefanus ingin menunjukkan kepada mahkamah itu bahwa Yesus ini, yang sekarang mereka tolak, seperti Musa yang ditolak nenek moyang mereka yang berkata, Siapa yang menjadikan Engkau nabi dan raja? Siapa yang memberi kuasa kepada-Mu? Bahkan Yesus inilah yang telah ditinggikan Allah menjadi Pemimpin dan Juru Selamat, seperti yang dikatakan oleh rasul-rasul beberapa waktu lalu, supaya batu yang dibuang oleh tukang-tukang bangunan itu menjadi batu penjuru.

☕ 🍞 Manusia memandang rupa, status, darjat, pangkat, pendidikan, kekayaan, dan sebagainya lalu menolak seseorang yang kurang berpendidikan dan sebagainya serta tidak mengiktirafnya sebagai pelayan atau hamba Tuhan. Tetapi Tuhan menerima dan Tuhan melihat ke hati mereka yang benar-benar mau melayani Tuhan. Bukan dengan motif mau mencari populariti dan menjadi terkenal. Allah sengaja memilih orang yang dianggap bodoh oleh dunia ini, untuk mempermalukan orang yang bijak. Allah juga memilih orang yang dianggap lemah oleh dunia ini untuk mempermalukan orang yang berkuasa. Allah memilih orang yang dianggap rendah, hina dan tidak berguna oleh dunia ini, untuk menghancurkan orang yang dianggap penting oleh dunia ini. Hal ini bererti tidak seorang pun dapat memegahkan diri di hadapan Allah.

You don't need people's approval, but you need God's approval. Be a God pleaser. Terkadang disebabkan oleh penolakan, ramai yang mengalami depresi. Dan disebabkan oleh depresi mereka mengambil keputusan untuk tidak lagi melayani. Lagi teruk jika mereka mengambil keputusan untuk bunuh diri. Sebagai hamba Tuhan, kita harus mendorong mereka, menerima mereka, mengasihi mereka, serta menolong mereka supaya mereka tidak rasa ditolak dan lebih bersemangat untuk terus melayani. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: