Thursday, February 15, 2018

Revival : Seize the opportunity

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan keyakinan untuk terus bersaksi. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Seize the opportunity

Acts 17:17 (NKJV)  Therefore he reasoned in the synagogue with the Jews and with the Gentile worshipers, and in the marketplace daily with those who happened to be there.

Kisah Para Rasul 17:17 (TB)  Karena itu di rumah ibadat ia bertukar pikiran dengan orang-orang Yahudi dan orang-orang yang takut akan Allah, dan di pasar setiap hari dengan orang-orang yang dijumpainya di situ.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #46. Tahukah anda bahawa setiap peluang untuk bersaksi yang kita ada adalah sangat berharga? Di mana-mana berita Injil tetap sama. Allah mengasihi dunia yang berdosa dan memberikan Kristus untuk keselamatan mereka. Namun, cara memberitakan Injil harus disesuaikan dengan konteksnya. Atena adalah kota terpelajar dan kota keagamaan. Selain ada kumpulan orang Yahudi, di Atena terdapat banyak pengikut filsafat tertentu dan penyembah berhala. Paulus menyapa masing-masing kelompok sesuai dengan konteks masing-masing. Oleh karena memberitakan sesuatu yang baru, Paulus mendapat kesempatan membagikannya di sidang Areopagus. Di sini kita melihat strategi penginjilan Paulus yang peka konteks dan memanfaatkan pengetahuan iman mereka akan wahyu umum.

☕ 🍞 Ke mana saja rasul Paulus pergi dan di mana pun dia berada, dia mencari peluang untuk memberitakan Injil keselamatan. Di dalam gereja atau di luar gereja beritakanlah Injil. Pemberitaan Injil bukan saja di dalam gereja tetapi dunia luar gereja juga harus tahu kebenaran Injil keselamatan ini. Dulu, masa kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973, para pelajar, orang-orang kampung mereka berjalan ke mana saja dan memberitakan Injil. Walaupun mereka sedang berjalan di jalan raya dan terjumpa seseorang, mereka kongsikan apa yang Tuhan telah lakukan. Revival terjadi apabila kita membawa khabar baik Injil ini kepada semua orang.

Saudara dan saudari sekalian, it is time for a great awakening! Are we ready to witness it? Ia akan terjadi jika setiap orang yang percaya kepada-Nya membawa berita Injil keselamatan ini kepada setiap suku bangsa. Rasul Paulus tahu apa ancamannya, apa halangan yang harus dihadapi oleh dia kerana memberitakan Injil. Namun segala ancaman dan halangan itu, TIDAK BERJAYA MEMBERHENTIKAN dia daripada menyebarkan Injil keselamatan ini. Everyday is an opportunity for you and me to make a difference in someone's life. Lets do it! Apakah yang sedang menahan anda daripada mengabarkan Injil keselamatan ini? Adakah anda pribadi yang percaya kepada Tuhan Yesus? Jika Ya, pergilah dan menuai tuaian yang sudah untuk dituai. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: