Saturday, February 10, 2018

Revival : You raised me up

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membangkitkan kita kembali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : You raised me up

Acts 13:30 (NKJV)  But God raised Him from the dead.

Kisah Para Rasul 13:30 (TB)  Tetapi Allah membangkitkan Dia dari antara orang mati.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #41. Tahukah anda bahawa Tuhan yang membangkitkan Yesus dapat membangkitkan anda dan saya juga? We are living in a world that's spiritually declined. Spiritually we aren't doing well while the secular world is getting worse and have worsen. Kita perlukan campur tangan Tuhan dalam hal ini. Dalam renungan saya semalam, ada saya katakan bahawa "Every great move of God begins with prayer. Not just ordinary prayer but extraordinary prayer, unified prayer, desperate prayer. It's time to pray for REPENTANCE, RECONCILIATION, RESTORATION, personal RENEWAL of our own lives. In our time, in our generation, we need this great awakening once again." Apakah yang sedang kita lakukan?

☕ 🍞 Jika kita membaca kembali petikan ayat ini, ia tertulis bahawa Tuhan Yesus dibangkitkan dari antara orang mati. Jika kita mahu melihat kebangkitan rohani yang luarbiasa terjadi di dalam hidup kita, maka harus ada kematian dahulu. Tanpa kematian, tiada kebangkitan. We must die to ourselves. Kita harus menyalibkan kedagingan kita supaya Tuhan dapat membangkitkan kerohanian kita kembali. Dunia orang mati tidak ada kehidupan di dalamnya kerana ia penuh dengan kebencian, kebohongan, kekecewaan, kekerasan, pembunuhan, kecurangan, pesta pora, kemabukkan, keserakahan, penzinaan dan macam-macam lagi. Tetapi dari antara orang mati Tuhan Allah kita membangkitkan kita. Bukan lagi kita yang hidup tetapi Dia hidup di dalam kita dan kita hidup melalui Dia.

Jika Tuhan telah membangkitkan kita, maka kehidupan yang kita terima daripada Tuhan harus berikan kepada mereka yang lain yang masih mati di dalam dunia ini. Every spiritual revival is the work of the Holy Spirit initiated through intense prayer for the lost and self-repentance. Jika kita mau dibangkitkan kembali, ia harus dimulai daripada kita berseru kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. We desperately need this spiritual awakening once again. Saya mengambil beberapa waktu ini mengkaji sejarah kebangunan rohani yang terjadi di seluruh dunia ini, ternyata kesemuanya itu terjadi lewat daripada BEBAN yang ada di dalam hati mereka dan mereka BERDOA 🙏🏼 supaya Tuhan campur tangan dalam "kematian" rohani yang terjadi di seluruh dunia ini. Jika Allah Bapa dapat membangkitkan Yesus Kristus, Dia dapat membangkitkan anda. Every Revival was birth out of intercession. Intense prayer, true repentance, an anguished heart. Is there a deep passion for intercession to see revival in us? Tuhan sedang mencari para pendoa yang sanggup berdoa. Jika anda sedang merindukan untuk kebangkitan rohani maka apakah peranan yang sedang anda mainkan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: