Tuesday, February 13, 2018

Revival : Strengthen our faith

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguatkan iman kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Strengthen our Faith

Acts 16:5 (NKJV)  So the churches were strengthened in the faith, and increased in number daily.

Kisah Para Rasul 16:5 (TB)  Demikianlah jemaat-jemaat diteguhkan dalam iman dan makin lama makin bertambah besar jumlahnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #44. Tahukah anda bahawa iman kita harus makin teguh dan kuat di dalam Tuhan Yesus? Iman seseorang yang percaya kepada-Nya ialah meskipun ada berbagai halangan atau rintangan bahkan ancaman maut, kita tidak gentar dan goyah. Apabila iman jemaat makin bertambah kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus, maka jemaat itu akan berani menceritakan tentang iman kepercayaannya kepada orang lain. Dia tidak akan malu untuk bersaksi. Orang-orang yang di luar Yesus yang lebih memerlukan Tuhan daripada kita yang sudah ada di dalam Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Setiap hari minggu kita ke gereja membawa beban berat kita dan menyerahkan sepenuhnya kepada Tuhan Yesus supaya Dia melakukan sesuatu, tetapi apabila Dia telah memikul beban kita, kita pula tidak memikul kuk yang telah dipasang oleh-Nya dan tidak belajar daripada-Nya. Sebagai orang yang mengikut Kristus, merupakan bagian kita untuk menceritakan Kristus kepada mereka yang jiwanya dahaga. Mereka perlu memperoleh kelegaan, dan itu hanya bisa diperoleh bila mereka memercayai Kristus, Penyelamat dunia. Kita harus mendorong mereka agar bertobat dari segala dosa, menerima pengampunan, dan memulai hidup sebagai murid Kristus agar makin banyak orang yang menemukan kelegaan di dalam Kristus.

It is again not about the quantity but QUALITY. When there is quality, the quantity will increase. Apabila jemaat bisa menghasilkan buah-buah pertobatan yang berkualiti daripada iman kepercayaannya di dalam Tuhan Yesus, maka kuantiti pun akan makin bertambah. Kuantiti ini berbicara tentang mereka yang lain yang diberkati lewat kesaksian anda. Jika anda sanggup, maka Tuhan bisa! Bagaimana keadaan iman anda? Teguh? Goyang? Ataupun langsung tidak beriman? Pastikan hidup anda dibina di atas dasar firman-Nya yang teguh supaya pertumbuhan anda dapat memberi kesan kepada orang-orang di sekeliling anda. Iman yang teguh dan kuat di dalam Tuhan Yesus akan menghasilkan impak yang besar dan berkekalan. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: