Tuesday, February 6, 2018

Revival : Spreading The Word

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk menyebarkan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini

Revival : Spreading The Word

Acts 8:4 (NKJV)  Therefore those who were scattered went everywhere preaching the word.

Kisah Para Rasul 8:4 (TB)  Mereka yang tersebar itu menjelajah seluruh negeri itu sambil memberitakan Injil.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #37. Tahukah anda bahawa kita harus menyebarkan Injil keselamatan ini kepada semua orang? Injil harus diberitakan kepada setiap orang baik atau tidak baik waktunya. Injil harus diberitakan kepada semua bangsa di setiap negeri dan bukannya kepada satu bangsa dan satu negeri saja. Murid Yesus tidak pergi menyembunyikan diri kerana takut menderita, atau bahkan untuk menunjukkan bahawa mereka bangga dengan penderitaan-penderitaan mereka. Sebaliknya, mereka naik turun gunung untuk menyebarkan pengenalan akan Kristus di segala tempat di mana mereka tersebar. Mereka pergi ke mana-mana saja, ke jalan bangsa-bangsa lain, dan ke kota-kota Samaria, yang sebelumnya tidak boleh mereka kunjungi.

☕ 🍞 Petikan firman Tuhan ini berkisahkan tentang Filipus. Filipus adalah seorang dari 'tujuh orang' yang terpilih menjadi pelayan dari jemaat di Yerusalem. Dengan adanya penganiayaan terhadap gereja yang disusul oleh martirnya Stefanus, Filipus pergi ke Samaria untuk memberitakan Injil, dan di situ penginjilannya mendapat berkat yang lebih banyak. Pada zaman para rasul, mereka berani memberitakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa. Mereka tidak takut akan penganiayaan, penderitaan dan sebagainya. Mereka sanggup memberikan nyawa mereka demi mengabarkan Injil keselamatan ini kerana Yesus terlebih dahulu telah memberikan nyawa-Nya ganti dosa kita.

Tekanan, ancaman, hambatan bahkan penganiayaan ternyata tidak mampu membendung kekuatan Injil untuk menyebar sampai ke seluruh penjuru dunia ini. Tepat seperti yang Tuhan perintahkan di dalam amanat agung-Nya, Injil kini bukan saja mencapai berbagai golongan masyarakat, tetapi mulai beranjak melalui media sosial sehingga Injil itu sampai kepada setiap orang yang menggunakan media sosial ini. Apakah peranan yang sedang anda lakukan dalam memperluaskan pelayanan Injil ini? Adakah kita masih takut-takut mau mengakui bahawa kita adalah orang-orang yang percaya kepada Tuhan Yesus? Takut penganiayaan dan penderitaan? Hidup ini adalah kesempatan untuk kita melakukan Amanat Agung-Nya. Janganlah sia-siakannya dengan mengejar hal-hal duniawi. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: