Tuesday, February 27, 2018

Revival : We belong to Jesus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan pengharapan yang baru. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : We belong to Jesus

Romans 1:6 (NKJV)  among whom you also are the called of Jesus Christ;

Roma 1:6 (TB)  Kamu juga termasuk di antara mereka, kamu yang telah dipanggil menjadi milik Kristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #58. Tahukah anda bahawa kita dipanggil menjadi milik Kristus? Kita dipanggil untuk menjadi orang-orang kudus. Maksud dari ungkapan 'orang kudus' bukanlah orang yang terpisah dari hubungan dengan masyarakat di sekelilingnya, tetapi adalah orang yang dikhususkan untuk Allah. Pengaruh sekelompok orang percaya yang dikhususkan untuk Allah terhadap masyarakat jangan pernah dianggap remeh. Kita yang beriman kepada Kristus adalah milik Kristus, dikasihi Allah dan sedang dikuduskan-Nya terus menerus.

☕ 🍞 Tuhan menyelamatkan dan memanggil kita menjadi umat-Nya sendiri, bukan kerana apa yang sudah kita lakukan, tetapi kerana tujuan-Nya dan kasih karunia-Nya sendiri. Dia memberikan kita kasih karunia-Nya melalui Kristus Yesus sebelum dunia ini diciptakan dan meminta dengan sangat, supaya kita hidup sesuai dengan kehendak Allah, yang memanggil kita ke dalam Kerajaan dan kemuliaan-Nya. Oleh kerana itu, saudara dan saudari sekalian, berusahalah sungguh-sungguh, supaya panggilan dan pilihanmu makin teguh. Sebab jikalau kamu melakukannya, kamu tidak akan pernah tersandung.

We belong to Jesus. Kita dipanggil untuk menjadi milik Kristus Yesus supaya lewat kita, Tuhan dapat memakai kehidupan kita untuk menuntun orang-orang dari bangsa apa pun untuk percaya dan taat kepada Yesus Kristus. Saudara dan saudari sekalian, hidup ini adalah satu kesempatan. Pergunakanlah hidup ini selagi kita masih bernafas untuk memuliakan Tuhan. Seperti kata Paulus "Karena bagiku hidup adalah Kristus dan mati adalah keuntungan". Kita dipanggil daripada kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. Dijadikan kita sebagai bangsa yang terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri, supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: