Sunday, February 25, 2018

Revival : The unbelieving Generation

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The unbelieving Generation

Acts 28:24 (NKJV)  And some were persuaded by the things which were spoken, and some disbelieved.

Kisah Para Rasul 28:24 (TB)  Ada yang dapat diyakinkan oleh perkataannya, ada yang tetap tidak percaya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #56. Tahukah anda bahawa generasi sekarang percaya hanya apabila mereka melihat tanda-tanda dan mujizat? Tanggapan dari para pemimpin Yahudi di Roma terhadap pemberitaan Paulus sama dengan tanggapan yang dijumpainya di tempat lain. Ada yang menjadi percaya. tetapi sebagian besar menolak. Many are chasing after signs and wonders, and they are not running after God. Yang membuat orang-orang Yahudi tetap berada dalam ketidakpercayaan adalah kesalahpahaman mereka mengenai kerajaan Allah. Mereka merasa seolah-olah telah menyelidikinya dengan baik. Ia harus menjelaskan secara terperinci kepada mereka dan meletakkannya di dalam terang yang sebenarnya, dengan harapan mereka dapat menaatinya. Paulus berbicara panjang lebar dengan mereka. Ia lebih berusaha meyakinkan mereka dari pada mempertahankan nama baiknya sendiri. Keadaan mereka tidak tertolong lagi sebab mereka tidak mampu berbalik kepada Allah untuk disembuhkan.

☕ 🍞 Paul persuaded the Jews concerning Jesus. Some were wrought upon by the word, and others hardened; some received the light, and others shut their eyes against it. And the same has always been the effect of the gospel. Terkadang kita mau percaya sama Tuhan Yesus apabila kita melihat mujizat terjadi. Itu bukanlah iman yang benar. Itu bukanlah iman yang Tuhan minta daripada kita. Mujizat itu menjadi nyata bukan saat kita melihat mujizat itu terjadi, tetapi saat kita PERCAYA DAN FOKUS PADA TUHAN YESUS, empunya mujizat itu. Namun, pada zaman para rasul, pemberitaan Injil dilakukan dengan penuh tanda-tanda dan mujizat kerana orang-orang  tidak percaya jika tidak melihat tanda-tanda dan mujizat. Mereka mahu melihat dulu baru nak percaya.

Yesus berkata, "Jika kamu semua tidak melihat mukjizat dan perkara yang luar biasa, kamu tidak percaya." Janganlah kita menjadi generasi yang bebal, dan meminta tanda-tanda dan mujizat supaya kita boleh percaya. Tidak salah sebenarnya, tetapi janganlah iman kepercayaan kita dibina di atas dasar tanda-tanda dan mujizat tetapi YESUS YANG MENJADI DASAR kepada iman kepercayaan kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: