Wednesday, February 14, 2018

Revival : The Door is open

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 membuka pintu Revival kepada semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Door is open

Acts 16:32-33 (NKJV)
32 Then they spoke the word of the Lord to him and to all who were in his house.
33 And he took them the same hour of the night and washed their stripes. And immediately he and all his family were baptized.

Kisah Para Rasul 16:32-33 (TB)
32 Lalu mereka memberitakan firman Tuhan kepadanya dan kepada semua orang yang ada di rumahnya.
33 Pada jam itu juga kepala penjara itu membawa mereka dan membasuh bilur mereka. Seketika itu juga ia dan keluarganya memberi diri dibaptis.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #45. Tahukah anda bahawa di dalam apa jua situasi kehidupan kita, ada peluang untuk kita melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah? The Gates of Revival. Situasi yang dialami oleh Paulus dan Silas merupakan satu peluang untuk mereka melihat kuasa Tuhan Yesus yang luarbiasa. Dalam menjalankan pekerjaan Tuhan, seringkali kita diperhadapkan pada situasi yang tak mudah. Cepat atau lambat akan ada perlawanan dari si Iblis maupun orang-orang yang dipakainya. Saat Anda sedang menderita kerana melayani Tuhan, ingatlah bahwa ketekunan dan kesetiaan Anda merupakan kesaksian bagi orang lain. Upah dari kesaksian penderitaan Anda adalah jiwa-jiwa yang bertobat.

☕ 🍞 Lewat kesusahan dan penderitaan yang dialami oleh Paulus dan Silas, terbukalah satu pintu, satu peluang untuk bersaksi dan terus mengabarkan berita Injil keselamatan ini. Saya boleh katakan bahawa pintu itu ataupun peluang itu terjadi lewat daripada doa dan penyembahan yang mereka naikkan sewaktu mereka dibelenggu. Selalunya orang-orang yang dibelenggu dan dipenjarakan merasakan sungguh kesian dengan musibah yang menimpa dirinya. Tetapi Paulus dan Silas tidak sedemikian. Mereka menyembah dan memuji TUHAN di dalam penjara itu dan semua penghuni penjara itu mendengar suara mereka. Biarpun anda dihambat, TETAP beritakan Injil. Biarpun anda disesah, TETAP beritakan Injil. Biarpun anda dicaci maki, TETAP beritakan Injil. Revival happens when you PRAY and MOVE!

Bukan saat kita selesa saja kita mau pergi memberitakan Injil. Bukan saat ada keperluan saja kita mau pergi memberitakan Injil. Bukan saat orang sebelah datang berdakwah, baru kita mau kecoh-kecoh pergi memberitakan Injil. Ini semua sepatutnya dan seharusnya dilakukan selalu dan bukannya bila sesuatu terjadi baru kita mau sedar. Keluar dari zon selesa anda dan pergilah memberitakan Injil baik atau tidak baik waktunya. Just GO! Pintu penginjilan telah dibuka. The gates of Revival is opened now! Oleh itu pergilah, jadikan semua bangsa murid-Nya. Baptislah mereka dalam nama Bapa, Anak dan Roh Kudus. Ajarlah mereka supaya taat akan segala perkara yang telah diperintahkan-Nya kepada kita. YESUS akan sentiasa bersama kita hingga ke akhir zaman. It is time for a great awakening! It is time for harvesting souls! It is time for REVIVAL! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: