Monday, February 5, 2018

Revival : God brought us out

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan kebaikan Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : God brought us out

Acts 7:36 (NKJV)  He brought them out, after he had shown wonders and signs in the land of Egypt, and in the Red Sea, and in the wilderness forty years.

Kisah Para Rasul 7:36 (TB)  Dialah yang membawa mereka keluar dengan mengadakan mujizat-mujizat dan tanda-tanda di tanah Mesir, di Laut Merah dan di padang gurun, empat puluh tahun lamanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #36. Tahukah anda bahawa Tuhan telah membawa anda keluar daripada Mesir? Berapa lama lagi anda mau terus berada di dalam keadaan rohani yang makin lama makin melarat? Berapa lama lagi anda mau berada di dalam kegelapan? Berapa lama lagi anda mau terus hidup di dalam tipu muslihat iblis? Berapa lama lagi anda mau hidup dalam kepahitan? It's about time that we get out of our Egypt and step into the promises of God.

☕ 🍞 Musa memimpin bangsa Israel secara tidak langsung terjadi pembaptisan di laut Teberau. Tetapi bukan itu sahaja. Apabila mereka melintasi Laut Teberau itu tanahnya kering. Ini bermaksud tidak ada tapak kaki mereka di atas tanah itu sebab tanah itu kering, tetapi jika ia basah dan berlumpur sudah pasti ada tapak kaki mereka. What God is trying to say is, once you've been saved by his grace, then there's NO TURNING BACK TO EGYPT!   Tuhan memadamkan segala tapak kaki anda supaya anda tidak akan mencari jalan balik ke kehidupan lama anda.

Tuhan Yesus telah menyelamatkan kita daripada segala dosa dan melepaskan daripada belenggu yang mengikat kita. Jadi, janganlah kita memperhambakan diri kita sekali lagi kepada dunia dan seluruh isinya tetapi berbaliklah kepada Tuhan dan beribadahlah kepada-Nya. Dunia memberikan hal-hal yang hanya sementara sahaja tetapi Tuhan Yesus memberikan kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan. Bagi mereka yang bertahan sampai akhir diberikan mahkota 👑 kehidupan. Tuhan telah memadam jejak tapak kaki kita sewaktu Dia memimpin kita keluar daripada Mesir, jadi janganlah kita mau mencari jalan untuk kembali ke Mesir. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: