Monday, February 12, 2018

Revival : Speaking Boldly

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus dalam pemberitaan Injil. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Speaking boldly

Acts 14:3 (NKJV)  Therefore they stayed there a long time, speaking boldly in the Lord, who was bearing witness to the word of His grace, granting signs and wonders to be done by their hands.

Kisah Para Rasul 14:3 (TB)  Paulus dan Barnabas tinggal beberapa waktu lamanya di situ. Mereka mengajar dengan berani, karena mereka percaya kepada Tuhan. Dan Tuhan menguatkan berita tentang kasih karunia-Nya dengan mengaruniakan kepada mereka kuasa untuk mengadakan tanda-tanda dan mujizat-mujizat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #43. Tahukah anda bahawa jika kita percaya kepada Tuhan Yesus, maka kita juga harus berani memberitakan Injil keselamatan ini? Paulus dan Barnabas bekerja untuk Kristus, dengan setia dan tekun, sesuai dengan kepercayaan yang sudah diberikan kepada mereka kerana orang-orang bukan-Yahudi dibuat gusar terhadap saudara-saudara itu, orang akan menyangka bahawa seharusnya mereka mundur, dan bergegas menyingkir, atau, jika mereka berkhotbah, seharusnya mereka melakukannya dengan hati-hati, kerana takut akan membuat lebih panas lagi orang-orang yang sudah geram. Tidak. Sebaliknya, justru kerana itu mereka tinggal beberapa waktu lamanya di situ, mengajar dengan berani karena mereka percaya kepada Tuhan.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, jika kita dengan berani memberitakan Injil keselamatan kepada bangsa-bangsa, maka Tuhan juga akan memperlihatkan kemuliaan-Nya lewat tanda-tanda dan mujizat-mujizat yang luarbiasa. Injil ini bukan untuk kita saja tetapi untuk mereka yang di "sebelah kampung" juga, kepada bani Ishmael. Dan jika kita berani memberitakan Injil keselamatan ini, janji-Nya adalah Tuhan akan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

Revival sebenarnya bukanlah tentang tanda-tanda dan mujizat-mujizat itu sendiri tetapi ia adalah tentang ketaatan kepada Tuhan dan keberanian kita untuk memberitakan pekerjaan Tuhan Yesus yang telah kita alami di dalam hidup kita kepada setiap suku bangsa. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah lewat daripada beberapa pelajar dan guru berkumpul untuk berdoa. Tetapi doa itu bertukar menjadi Pertobatan pribadi kerana Tuhan hadir pada saat itu di kalangan mereka. Lalu Pertobatan pribadi itu menjadi Pertobatan seluruh kampung dan bukan sampai di sana saja, mereka membawa berita Revival itu kepada semua orang yang berada di luar daerah Bario. Dengan berani para pelajar itu bergerak dan pergi memberitakan pekerjaan Tuhan Yesus yang luarbiasa. Mereka pergi membawa berita Pertobatan dan Injil keselamatan kepada seluruh Borneo. Saya percaya setiap kita tahu apa yang telah terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Kita pun tau bagaimana Tuhan bergerak di zaman para rasul juga. What are we doing now? Di zaman ini, di waktu ini, di generasi ini Tuhan dapat bergerak dengan luarbiasa lagi. But God needs those who will boldly Go and Preach! Jika kita sanggup, maka Tuhan bisa! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: