Thursday, February 1, 2018

Revival : For His name

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus taat kepada Tuhan dan memberitakan Injil. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : For His name

Acts 5:41 (NKJV)  So they departed from the presence of the council, rejoicing that they were counted worthy to suffer shame for His name.

Kisah Para Rasul 5:41 (TB)  Rasul-rasul itu meninggalkan sidang Mahkamah Agama dengan gembira, karena mereka telah dianggap layak menderita penghinaan oleh karena Nama Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #32. Tahukah anda bahawa adalah sangat mulia supaya kita menderita penghinaan oleh kerana nama Yesus? Para rasul sama sekali tidak berkurang semangatnya, sebab mereka menganggap penderitaan kerana nama Yesus adalah suatu kehormatan. Mereka melanjutkan terus pengajaran ... dan memberitakan Injil tentang Yesus yang adalah Mesias, baik secara umum di Pelataran untuk Bangsa Bukan Yahudi di Bait Allah dan di dalam perkumpulan-perkumpulan Kristian di rumah-rumah milik perseorangan.

☕ 🍞  Ada SUKACITA dalam menderita oleh kerana nama Yesus! Sukacita ini bukan sahaja saat kita memuji TUHAN tetapi juga saat kita memberitakan Injil keselamatan kepada semua orang. Di saat anda ditindas, ditolak, dianiaya dan diasingkan oleh kerana nama Yesus, BERSUKACITALAH kerana upahmu besar di surga! Sikap setia memberitakan Injil dan berani menyatakan kebenaran harus ada dalam diri kita, apa pun risikonya. Bila kita harus menghadapi ancaman dari para musuh Injil, bersukacitalah. Itu bererti Tuhan menganggap kita layak menderita bagi Kristus.

Terkadang kita mendengar berita tentang banyak gereja dan orang Kristian di berbagai belahan dunia yang menghadapi ketidakadilan, tekanan, dan penganiayaan yang sangat berat, seperti di Korea Utara, Irak, Pakistan, maupun di negara kita sendiri, namun mereka tetap bersukacita, setia beriman, serta memberitakan Injil dengan berani. Tuhan Yesus tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dan percaya kepada-Nya. Janji-Nya bahawa DIA MENYERTAI KITA SAMPAI KE AKHIR ZAMAN memberikan kita semangat dan kekuatan untuk terus maju dan memberitakan Injil keselamatan ini kepada setiap suku bangsa. Pasti akan ada penentangan, penolakan, penindasan, serta penganiayaan tetapi di dalam segala hal ini, tetap beriman, berani, setia kepada-Nya dan beritakanlah Injil dengan penuh sukacita. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥! Di negara kita, masih banyak lagi yang belum dijangkau, masih ramai lagi yang belum mengenal Tuhan Yesus, masih ada lagi yang mengikuti penyembahan nenek moyang mereka. Apakah yang kita mau lakukan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: