Wednesday, February 21, 2018

Revival : The burden for the lost

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus maju. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The burden for the lost.

Acts 26:18 (NKJV)  to open their eyes, in order to turn them from darkness to light, and from the power of Satan to God, that they may receive forgiveness of sins and an inheritance among those who are sanctified by faith in Me.'

Kisah Para Rasul 26:18 (TB)  untuk membuka mata mereka, supaya mereka berbalik dari kegelapan kepada terang dan dari kuasa Iblis kepada Allah, supaya mereka oleh iman mereka kepada-Ku memperoleh pengampunan dosa dan mendapat bagian dalam apa yang ditentukan untuk orang-orang yang dikuduskan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #52. Tahukah anda bahawa jajni Tuhan mengenai hidup kita memiliki tujuannya tersendiri? Mata rohani dari yang terhilang telah dibutakan Iblis terhadap realiti keadaan mereka yang terhilang dan binasa serta terhadap kebenaran Injil. Hanya pemberitaan Yesus Kristus dengan kuasa Roh Kudus akan membuka mata pengertian mereka kembali. "Supaya mereka berbalik ... dari kuasa Iblis kepada Allah." Iblis adalah penguasa dunia ini sehinggakan semua orang di luar Kristus berada di bawah penguasaan dan perbudakannya. Roh Iblis bekerja dalam semua orang berdosa, yaitu, "di antara orang-orang durhaka". Pemberitaan Injil dengan kuasa Roh Kudus akan membebaskan mereka dari kuasa Iblis serta membawa mereka ke dalam kerajaan Kristus.

☕ 🍞 Kenapa kita harus memberitakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa yang masih belum mengenal Tuhan Yesus? "Supaya mereka ... memperoleh pengampunan dosa." Pengampunan dosa diperoleh melalui iman kepada Kristus yang dilandaskan atas kematian-Nya sebagai korban di kayu salib. Supaya mereka mendapat bagian dalam apa yang ditentukan untuk orang-orang yang dikuduskan. Orang yang telah diampuni, dilepaskan dari kekuasaan dosa dan Iblis, didiami oleh dan dibaptis dalam Roh Kudus telah dipisahkan dari dunia. Sekarang ia hidup bagi Allah dalam persekutuan dengan semua orang yang diselamatkan kerana imannya kepada Kristus.

Saudara dan saudari sekalian, saya sangat kagum dengan semangat Rasul Paulus ini. Biar pun dia dituduh dengan macam-macam tuduhan, namun dia tetap berani memberitakan Injil keselamatan ini. Perhatikanlah bahawa isi pembelaan Paulus bukanlah untuk membuktikan bahawa dirinya tak bersalah, melainkan untuk menyatakan bahawa Agripa perlu menerima keselamatan yang dari Allah. Meskipun dirinya berstatus terdakwa dengan ancaman hukuman mati, Paulus seolah tak peduli dengan kondisi dirinya. Ia justru sangat peduli terhadap orang-orang yang dia hadapi, kerana mereka adalah orang-orang terhilang yang perlu diselamatkan oleh Kristus. Setiap hari dalam kehidupan kita, saya pasti kita bertemu dengan teman-teman maupun orang-orang yang masih di dalam kegelapan yang tidak mengenal dan tidak percaya kepada Tuhan Yesus. Adakah kita sedang memberitakan Injil keselamatan ini kepada mereka? Jika anda belum lagi terbeban untuk jiwa-jiwa yang terhilang ini, mintalah sama supaya Dia taruhkan beban untuk jiwa-jiwa di dalam hatimu hari ini. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: