Friday, February 23, 2018

Revival : Caught in the midst of a storm

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memperkuatkan iman kita di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Caught in the midst of a storm

Acts 27:15 (NKJV)  So when the ship was caught, and could not head into the wind, we let her drive.

Kisah Para Rasul 27:15 (TB)  Kapal itu dilandanya dan tidak tahan menghadapi angin haluan. Karena itu kami menyerah saja dan membiarkan kapal kami terombang-ambing.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #54. Tahukah anda bahawa terkadang kehidupan kita seperti kapal yang diombang-ambingkan? Kapal yang dinaiki oleh rasul Paulus itu ditendang-tendang seperti bola dari satu ombak ke ombak lain. Kapal itu tidak tahan menghadapi angin haluan, tidak dapat maju melawan angin. Oleh sebab itu, mereka menurunkan layar, yang dalam badai seperti itu akan lebih membahayakan daripada membantu mereka. Oleh kerana itu mereka menyerah saja dan membiarkan kapal mereka terombang-ambing, bukan membiarkannya ke mana saja ia akan berlayar, melainkan ke mana saja gelombang-gelombang yang ganas itu akan membawanya.

☕ 🍞 Bagaikan kapal yang diombang-ambingkan, begitulah kehidupan kita selalu. Dihantam badai berkali-kali, terkandas di lautan menunggu waktu untuk pergi. Even in the midst of a storm, God is able to speak to you. He is mighty to save! Dalam perjalanannya ke Roma, Paulus berada dalam situasi di mana tidak ada lagi pengharapan untuk hidup. Kapal yang ditumpangi oleh Paulus dan orang-orang seperjalanan-nya diombang-ambingkan selama 3 hari 3 malam oleh angin badai. Kegelapan total menyelimuti mereka. Seluruh muatan kapal harus dibuang agar kapal tidak tenggelam. Akibatnya mereka harus menahan lapar berhari-hari. Dalam kondisi yang sedemikian kritikal dan panik, Paulus berdiri dengan keteguhan dan keyakinan penuh menyuarakan pengharapan kepada mereka yang sudah ada di penghujung maut. Tetapi mereka tidak pedulikannya sama sekali. They didn't realize that this was the gate for their salvation!

Friends, whatever situation you are in today, that is the gate of your miracle. This is the gate of your restoration. This is the gate of Revival. This is the gate for you to witness the power of God, if only you believe. Menjalani kehendak Allah memang tidak meluputkan kita dari bahaya yang akan menghadang jalan kita. Satu hal yang perlu kita ingat, jika kita yakin bahawa kita berada di jalan-Nya, niscaya Tuhan akan menyatakan penyertaan dan perlindungan-Nya. Tuhan tidak akan membiarkan mara bahaya menggagalkan penggenapan kehendak-Nya atas hidup hamba-Nya. Yang penting bagi kita adalah percaya!  Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: