Friday, February 16, 2018

Revival : He is not far

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mencari Tuhan dengan segenap hati kita.

Revival : He is not far

Acts 17:27 (NKJV)  so that they should seek the Lord, in the hope that they might grope for Him and find Him, though He is not far from each one of us;

Kisah Para Rasul 17:27 (TB)  supaya mereka mencari Dia dan mudah-mudahan menjamah dan menemukan Dia, walaupun Ia tidak jauh dari kita masing-masing.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #47. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan peluang kepada kita semua untuk mencari Dia?  Kemurahan Allah yang diwujudkan dalam dunia yang diciptakan-Nya seharusnya menuntun manusia untuk mencari Dia. Mata-Nya tertuju pada kita sepanjang waktu, dan mengenal kita dengan lebih baik daripada kita mengenal diri kita sendiri. Para penyembah berhala membuat patung-patung Allah, supaya Allah ada bersama-sama dengan mereka dalam patung-patung itu. Hal yang tidak masuk akal ini ditunjukkan oleh Rasul Paulus di sini. Sebab Allah adalah Roh yang tak terbatas, yang tidak jauh dari kita masing-masing, dan tidak akan lebih dekat, tetapi malah semakin jauh dari kita dalam erti tertentu, apabila kita berpura-pura mewujudkan atau menggambarkan Dia dengan gambaran apa pun. Dia dekat dengan kita, baik untuk menerima penghormatan yang kita berikan kepada-Nya maupun memberikan kemurahan-kemurahan yang kita minta dari Dia, di mana saja kita berada, meskipun tidak dekat dengan mezbah, patung, atau kuil.

☕ 🍞 Firman Tuhan mengatakan bahawa "carilah dahulu kerajaan Allah dan kebenaran-Nya" dan juga "Carilah TUHAN selama Ia berkenan ditemui; berserulah kepada-Nya selama Ia dekat!" Tuhan bukannya ada dalam patung patung, batu batu, pokok pokok dan sebagainya. Tuhan dekat kepada kita.

Tiga perkara yang disampaikan oleh rasul Paulus di sini.

1. Mencari
Mengingat janji-janji cerah untuk masa depan, orang-orang berdosa sekarang didesak untuk menanggapi undangan Injil sementara ada kesempatan. Kita harus mencari Allah selama masih ada janji-Nya untuk menanggapi. Waktu keselamatan Allah itu terbatas; akan tiba harinya ketika Dia tidak berkenan ditemui. Kita bukannya menantikan untuk Revival datang atau terjadi, tetapi sekaranglah masanya untuk kebangkitan rohani dan kitalah yang membawa api Kebangkitan rohani ini. Friends, now is the time for revival. Now is the time to seek the Lord. Now is the time to return back to God. Perlukah saya menjelaskan apa yang dimaksud dengan "mencari Tuhan"? Saya rasa kita semua mengerti akan hal ini tetapi jarang sekali kita lakukan. Apabila anda mencari Tuhan dengan segenap hati anda.... Wow.... Tiada kata yang bisa melukiskan betapa indahnya karya Tuhan...!

2. Menjamah
Seperti wanita yang mengalami masalah pendarahan tidak putus asa mendapatkan Yesus lalu menjamah jumbai jubah Yesus dan menerima kesembuhannya, demikianlah kita harus terdesak mencapai Tuhan dan menjamah Dia dan dipulihkan, dibangkitkan, disembuhkan lewat daripada kuasa-Nya yang mengalir kepada kita.

3. Menemukan
Apabila anda bertemu dengan Tuhan, wowww luarbiasa itu. Paulus ditemukan oleh Tuhan Yesus di jalan ke Damsyik. Di sana Tuhan terlebih dahulu bertemu dengan Paulus sebelum Paulus sedar bahawa itu adalah Tuhan Yesus. Setelah pertemuan itu, hidup Paulus diubah dengan luarbiasa. Tuhan Yesus memakai dia dengan luarbiasa sekali. Harus ada pertemuan atau encounter dengan Tuhan. That one encounter can change your whole life.

Tuhan tidak jauh daripada kita walaupun kita selalu pergi jauh daripada-Nya. Tuhan itu dekat kepada kita. Sedar atau tidak? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: