Tuesday, December 15, 2020

Revival : Fear of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Fear of God


Exodus 1:20-21
20 Therefore God dealt well with the midwives, and the people multiplied and grew very mighty.
21 And so it was, because the midwives feared God, that He provided households for them.

Keluaran 1:20-21 (TB)
20 Maka Allah berbuat baik kepada bidan-bidan itu; bertambah banyaklah bangsa itu dan sangat berlipat ganda. 
21 Dan karena bidan-bidan itu takut akan Allah, maka Ia membuat mereka berumah tangga.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari. Hari yang ke #350. Tahukah anda bahawa apabila kita tetap berpegang pada kebenaran Firman-Nya, kita akan menerima upahnya? Bidan-bidan itu takut akan Allah, menghormati hukum-Nya, dan lebih takut akan murka-Nya dibanding murka Firaun, dan oleh sebab itu mereka menyelamatkan nyawa bayi-bayi itu.

☕🍞 Apabila perintahi-perintah manusia berlawanan dengan perintah-perintah Allah, kita harus menaati Allah dan bukannya manusia. Tidak satu pun kuasa di bumi ini yang dapat menuntut, apalagi memaksa kita untuk berbuat dosa terhadap Allah, Tuhan kita yang agung. Sekali lagi, apabila takut akan Allah memerintah di dalam hati, maka hal ini akan melindunginya dari jerat yang disebabkan oleh rasa takut berlebihan akan manusia. Imbalan yang diberikan Allah kepada kedua bidan itu atas kelembutan hati mereka terhadap umat-Nya. Allah tidak akan berlambat-lambat membalas setiap kebaikan yang diberikan kepada umat-Nya, kerana Ia menganggap kebaikan itu sebagai hal yang dilakukan bagi diri-Nya sendiri. Secara khusus, Ia membuat mereka berumah tangga, membuat mereka berkeluarga, memberkati anak-anak mereka, dan membuat mereka berhasil dalam segala sesuatu yang mereka kerjakan. Perhatikanlah, pelayanan yang diberikan kepada umat Israel milik Allah, sering kali dibalas dengan berlimpah. Para bidan itu melindungi rumah tangga orang Israel, dan sebagai imbalan, Allah membuat mereka berumah tangga.

👉🏼 Now, who says that if we live right and do the right thing before God will not be rewarded? Menyenangkan hati Tuhan adalah lebih penting daripada melakukan perintah manusia yang bertentangan dengan firman-Nya. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: