Wednesday, December 23, 2020

Revival : God knows the difference

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God knows the difference 

Exodus 9:4  "And the LORD will make a difference between the livestock of Israel and the livestock of Egypt. So nothing shall die of all that belongs to the children of Israel."

Keluaran 9:4 (TB)  Dan TUHAN akan membuat perbedaan antara ternak orang Israel dan ternak orang Mesir, sehingga tidak ada yang akan mati seekor pun dari segala ternak orang Israel.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #358. Tahukah anda bahawa Tuhan tahu membezakan siapa yang benar-benar taat dan setia, yang pura pura taat dan setia dan yang langsung tidak taat dan setia? Kita mungkin boleh berpura pura di hadapan Tuhan, tetapi ingatlah bahawa di hari penghakiman, Tuhan akan memisahkan dan membezakan mereka yang benar-benar taat dan setia dengan yang tidak.

☕🍞 TUHAN akan membuat perbezaan. Ketika penghakiman-penghakiman Allah dilaksanakan, meskipun itu dapat menimpa orang benar maupun orang fasik, namun Allah membuat pembezaan yang begitu rupa hingga penghakiman-penghakiman itu tidak sama akibatnya bagi orang benar seperti bagi orang fasik.  Pemeliharaan Allah dalam kehidupan ternak harus diakui dengan penuh syukur, sebab Ia memelihara manusia maupun haiwan. Tuhan melakukan hal ini bukan kerana tidak mengasihi umat-Nya tetapi kesempatan sudah diberikan untuk bertobat namun terkadang kita masih bermain main dengan kasih karunia-Nya dan kemurahan-Nya. We tend to take God's grace lightly and continue to live a fake Christian life. Being a believer, we tend to put a pretending holy moly face in the church thinking that nobody knows what's being done in the secret. We live a double life. 

👉🏼 Sekiranya tiada hari esok bagi anda, sudahlah kita benar-benar sungguh-sungguh bertobat? Janganlah sampai kesempatan yang diberikan kepada kita semua sudah tiada lagi dan sudah terlambat untuk bertobat. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: