Saturday, December 5, 2020

Revival : I will not leave you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I will not leave you 


Genesis 28:15  "Behold, I am with you and will keep you wherever you go, and will bring you back to this land; for I will not leave you until I have done what I have spoken to you."

Kejadian 28:15 (TB)  Sesungguhnya Aku menyertai engkau dan Aku akan melindungi engkau, ke mana pun engkau pergi, dan Aku akan membawa engkau kembali ke negeri ini, sebab Aku tidak akan meninggalkan engkau, melainkan tetap melakukan apa yang Kujanjikan kepadamu."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #340. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak akan meninggalkan anda? Di mana pun kita berada, kita akan merasa aman, dan tenang, jika hadirat Allah yang menghibur ada bersama kita. Yakub khuatir akan bahaya yang mengancamnya dari saudaranya Esau. Tetapi Allah berjanji untuk menjaganya. Perhatikanlah, amanlah orang-orang yang dilindungi Allah, siapa pun yang mengejar-ngejar mereka.

☕ 🍞 Di dalam petikan firman ini terdapat banyak sekali janji Tuhan yang luarbiasa. Tuhan Yesus menyatakan bahawa...

1⃣ Aku menyertai
Ini merupakan satu janji yang pasti. Dia menyertai kita dan takkan pernah ditinggalkan oleh Allah. Selalunya kita yang kedapatan tidak menyertai Tuhan di dalam segala rencana-Nya bagi kehidupan kita. Sampai ke akhir zaman, Dia menyertai kita

2⃣ Aku melindungi
Tuhan lah gunung batu dan kota benteng kita. Dialah perlindungan kita dan keselamatan kita. Demikianlah TUHAN adalah tempat perlindungan bagi orang yang terinjak, tempat perlindungan pada waktu kesesakan.

3⃣ Aku tidak meninggalkan engkau
Sekali lagi Tuhan meneguh dan mengesahkan janji-Nya bahawa Dia menyertai dan tidak akan pernah meninggalkan kita. Walaupun kita ditinggalkan oleh semua teman kita bahkan orang yang kita harap sangat sekalian, tetapi Allah di sini memberikan kepada kita keyakinan ini, bahwa "Aku tidak akan meninggalkan engkau". Perhatikanlah, siapa yang dikasihi Allah tidak pernah ditinggalkan-Nya. Janji ini pasti bagi semua keturunan orang percaya.

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian biar apa sekalipun musim kehidupan anda, Tuhan Yesus tidak pernah meninggalkan kita. Terkadang kita yang melupakan Dia dan meninggalkan Dia. Mungkin perjalanan hidup kita saat ini berat dan melelahkan, tetapi sebagai orang percaya kita mendapat kesempatan bertemu Tuhan melalui firman-Nya setiap hari yang melaluinya, kita mendapat kesegaran dan kekuatan. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: