Monday, December 21, 2020

Revival : If tomorrow never comes

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : If tomorrow never comes


Exodus 8:10 So he said, "Tomorrow. " And he said, "Let it be according to your word, that you may know that there is no one like the LORD our God.

Keluaran 8:10 (TB) Katanya: "Besok." Lalu kata Musa: "Jadilah seperti katamu itu, supaya tuanku mengetahui, bahwa tidak ada yang seperti TUHAN, Allah kami.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #356. Tahukah anda bahawa kita haruslah menepati janji kita? Terkadang apabila kita bertobat, kita akan selalu mengeluarkan kata-kata yang kononnya menyenangkan hati Tuhan. Contohnya, "Tuhan, hari ini last saya buat benda ini esok saya tidak mahu mengulanginya lagi..."

☕🍞 What if your tomorrow never comes? Apa akan terjadi sekiranya tiada hari esok bagi anda dan anda belum sempat bertobat? Begitu beragamnya cara-cara yang diambil Allah untuk memimpin manusia ke dalam pertobatan. Firaun menetapkan waktunya besok. Yes, God is interested in your "today", not yesterday and not your tomorrow. He is here today, are you willing to allow God to work in you? A time for revival, it is NOW! Jika anda mau melihat perubahan terjadi di dalam hidup anda, mulai cari Tuhan sekarang. Jikalau anda mau lulus dalam peperiksaan anda esok, mulai belajar hari ini. If you want to see the power of God in your life tomorrow, start seeking Him today, now. We procrastinate the revival God has intended for us today, now. Jangan lambat-lambatkan untuk keselamatan anda. Kesempatan memang ada tapi untuk berapa lama? Firaun tidak begitu terdesak untuk melenyapkan katak-katak itu. Sekiranya dia terdesak, tidak mungkin dia akan menjab BESOK! 

👉🏼 Terkadang kita membiarkan "katak-katak" ini menghuni di dalam hidup kita. Apakah anda telah menjadi terlalu selesa dengan katak-katak yang telah menjadi teman hidup anda? Katak-katak dosa, penzinaan, perjudian, percabulan dan sebagainya yang telah menghuni hidup anda sehingga anda menjadi selesa. Sekiranya anda berkesempatan untuk bertobat hari ini, lakukanlah hal itu. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: