Saturday, December 12, 2020

Revival : Hidden Treasures

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Hidden Treasure


Genesis 43:23 But he said, "Peace be with you, do not be afraid. Your God and the God of your father has given you treasure in your sacks; I had your money. " Then he brought Simeon out to them.

Kejadian 43:23 (TB) Tetapi jawabnya: "Tenang sajalah, jangan takut; Allahmu dan Allah bapamu telah memberikan kepadamu harta terpendam dalam karungmu; uangmu itu telah kuterima." Kemudian dikeluarkannyalah Simeon dan dibawanya kepada mereka. 


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #347. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menyediakan harta terpendam untuk anda? Apabila saya membaca firman Tuhan ini, saya tertanya-tanya apakah itu harta yang terpendam dan kekayaan yang tersembunyi. Just for clarification, I'm not running 🏃 after riches. Adakah ini mesej kemakmuran? Tidak juga. Harta yang terpendam dan kekayaan yang tersembunyi ini, boleh saya katakan ia adalah "manna yang tersembunyi" iaitu :

🔴 Kekayaan kemuliaan-Nya
🔴 Kekayaan Firman-Nya
🔴 Kekayaan hikmat dan pengetahuan. 

☕🍞 Kerajaan Allah merupakan suatu harta yang tak ternilai harganya, yang patut diinginkan melebihi segala sesuatu. Kerajaan Allah hanya dapat diperoleh dengan mengorbankan segala sesuatu yang mungkin menghalangi kita menjadi anggota Kerajaan itu. "Menjual seluruh miliknya" berarti bahwa kita harus mengalihkan segenap hati dari segala perkara lain dan memusatkan seluruh hidup kita kepada Kristus saja.  

👉🏼 Saudara dan saudari sekalian, harta terpendam ini diberikan kepada kita oleh Allah. Yang ada pada kita saat ini adalah Firman-Nya dan Roh Kudus yang sudah diberikan. Maka kita haruslah "menggali" lebih dalam lagi untuk memahami dan melakukan apa yang sudah dinyatakan. Jangan sia-siakan harta terpendam yang sudah diberikan dengan cuma-cuma. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: