Monday, January 23, 2023

Revival : All that she has

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : All that she has 


Mark 12:42 Then one poor widow came and threw in two mites, which make a quadrans.

Markus 12:42 (AVB) Kemudian seorang balu yang miskin memasukkan dua keping wang tembaga, yang sangat kecil nilainya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #23. Tahukah anda bahawa kita seringkali tidak memberi dengan segenap hati kita? Allah mengukur persembahan bukan dari jumlah yang dipersembahkan tetapi dari kasih, pengabdian, dan pengorbanan yang terkandung dalam persembahan itu.


🍞 ☕ Berapa banyak kita bagi itu tidak penting, yang penting di sini adalah memberi dengan hati yang gembira, dengan segenap hatimu, dengan segenap kebenaran dari hati kita. Kalau pun kita memberi RM1K ataupun Rm10k, sekiranya kita memberi dengan hati yang tidak benar, tidak guna juga itu. Zaman sekarang, membuat baik, memberi sedekah pun mau dimasukkan ke dalam media sosial supaya dipuji orang. Tetapi di sini kita melihat seorang janda ini dia memberi dari segala yang dia ada. Ia sangat miskin sehingga hanya mampu memberikan persembahan sebesar dua peser. Namun Yesus menghargai pemberian si janda. Mengapa? Kerana walau ia hanya punya wang sejumlah dua peser, tetapi ia mau memberikan kedua-duanya. Padahal bisa saja ia menyimpan satu peser untuk dirinya sendiri, tak ada orang yang akan tahu. Namun bagi si janda, kemiskinan tidak menghalangi dia untuk mengungkapkan syukur dan penyerahan diri yang bulat kepada Tuhan. Iman dan cintanya kepada Tuhan utuh dan penuh.

👉🏼 Memberi persembahan merupakan kesempatan yang hanya ada selama kita hidup. Maka marilah kita memberi persembahan dengan mengingat bahwa Kristus yang tersalib telah memberikan nyawa-Nya bagi kita. Ketulusan hati merupakan dupa yang harum dan berkenan bagi Allah. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: