Monday, January 2, 2023

Revival : Have no root

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Have no root


Mark 4:16-17
16 "These likewise are the ones sown on stony ground who, when they hear the word, immediately receive it with gladness;
17 "and they have no root in themselves, and so endure only for a time. Afterward, when tribulation or persecution arises for the word’s sake, immediately they stumble.

Markus 4:16-17 (AVB)
16 Ada orang lain seperti benih yang ditabur di tempat berbatu. Mereka mendengar firman itu dan terus menerimanya dengan sukacita,
17 tetapi mereka tidak berakar, maka hanya tahan seketika. Sebaik-baik mereka menanggung kesusahan atau penganiayaan kerana firman itu, iman mereka pun segera luntur.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #2. Tahukah anda bahawa sekiranya kita tidak kuat di dalam Tuhan Yesus, maka iman kita pun tidak teguh kuat? Pernyataan bahwa mereka tidak berakar menunjukkan kedangkalan penerimaan mereka akan firman. Mereka hanya tahan sebentar saja, atau untuk sementara saja, yang merupakan terjemahan yang lebih baik. Panas matahari  melukiskan datangnya penindasan atau penganiayaan yang segera menjadi batu sandungan atau jerat bagi mereka, dan mereka mundur kerana pengalaman mereka dengan firman itu tidak sungguh-sungguh.


🍞 ☕ Iblis sangat sibuk dengan pendengar yang goyah dan tidak peduli, seperti kawanan burung di udara yang terbang berkeliling mencari biji-bijian di atas tanah. Bilamana hati manusia seperti jalan raya yang tidak pernah dibajak dan digemburkan, tetapi hanya terhampar untuk umum dan diinjak-injak begitu saja oleh setiap orang yang lewat, maka Iblis yang akan datang bagaikan kawanan burung, menyambar dengan cepat dan merampas firman itu sebelum kita sedari. Terkadang kita bertahan sebentar saja, seperti suatu gerakan yang menghentak, yang terus ada sepanjang daya yang mengakibatkannya tetap ada, tetapi berhenti ketika daya itu habis. Banyak orang bertahan sebentar saja, tidak sampai pada kesudahannya, dan dengan demikian tidak mendapatkan kebahagiaan yang dijanjikan hanya kepada yang bertahan. Mereka berlari dengan baik, tetapi ada sesuatu menghalang-halangi mereka dan mereka berhenti terus.

👉🏼 Revival yang terjadi dalam hidup Kita harus menggerakkan kita untuk terus menerus menggali lebih dalam lagi di Dalam Tuhan. Seperti akar tunjang yang menggali lebih dalam ke dalam tanah untuk mencari sumber air dan zat zat untuk pokok itu bertumbuh, demikian juga kita harus berakar, dan akar itu harus terus menggali lebih  dalam Lagi. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: