Friday, January 6, 2023

Revival : Your Faith

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Your Faith 


Mark 5:34 And He said to her, "Daughter, your faith has made you well. Go in peace, and be healed of your affliction. "

Markus 5:34 (AVB) Yesus berkata kepadanya, “Hai anak-Ku, imanmu telah menyembuhkanmu. Pergilah dengan sejahtera dan sembuhlah daripada penyakitmu.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #6. Tahukah anda bahawa iman sebesar biji sesawi yang kita miliki dapat membawa kesembuhan bagi kita? Kita dapat menyaksikan tindakan iman perempuan ini dalam renungan hari ini, suatu keyakinan yang demikian kuat sehingga dia tidak merasa perlu menarik perhatian Yesus. Seorang wanita sudah menderita pendarahan selama 12 tahun. Kemungkinan besar ia seorang non Yahudi dan penduduk asli Kaisarea Filipi. Ia telah mencuba segala usaha untuk menyembuhkan dirinya, namun mengalami kegagalan. Kondisinya semakin memburuk. Ketika mendengar perihal tentang Yesus, dia yakin bahwa Yesus dapat menyembuhkannya.


🍞 ☕ Dengan imannya yang belum sempurna, dia percaya akan sembuh dengan menjamah jubah Yesus. Belum pernah ada petunjuk bahwa jubah Yesus dapat menyembuhkan. Tetapi perempuan ini sangat yakin bahwa kuasa Tuhan dapat mengalir dari mana pun asal percaya. Saat perempuan itu menjamah jubah-Nya, Yesus menyedari ada kuasa yang keluar dari diri-Nya. Sebab itu Yesus berhenti sejenak dan bertanya kepada orang banyak siapakah yang menyentuh jubah-Nya. Yesus ingin perempuan itu menunjukkan dirinya dan mengakui imannya. Perempuan ini tampil dan tersungkur di hadapan- Nya. Mungkin ada perasaan bersalah kerana secara diam- diam memegang jubah Yesus. Akan tetapi Yesus tidak marah. Malahan, Yesus meneguhkan imannya dan menjamin kesembuhannya kerana tindakan iman yang dilakukan.

👉🏼 Seperti bagi Yairus dan perempuan yang sakit pendarahan, bagi kita pun selalu ada harapan untuk sebuah pertolongan. Oleh kerana itu, kita perlu menaruh percaya kita bulat-bulat hanya kepada Yesus, Tuhan yang berkuasa. Masalahnya, sudahkah kita datang kepada-Nya dan memohon pertolongan-Nya? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: