Thursday, January 19, 2023

Revival : Salt is good

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Salt is good



Mark 9:50 "Salt is good, but if the salt loses its flavor, how will you season it? Have salt in yourselves, and have peace with one another. "

Markus 9:50 (AVB) “Garam itu baik, tetapi jika menjadi tawar, bagaimanakah garam dapat dimasinkan semula? Adakanlah garam pengukuh dalam dirimu, dan hiduplah rukun damai sesamamu.”



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #19. Tahukah anda bahawa sekiranya garam sudah menjadi tawar, ia tidak berguna lagi? Pengajaran Injil itu seperti garam, yang menembus, cepat dan sangat kuat. Ia menjangkau hati. Ia membersihkan, mengharumkan, dan mengawetkan supaya tidak busuk. Kita membaca mengenai keharuman pengenalan akan Kristus, sebab selain pengenalan akan Kristus, pengetahuan lainnya hanyalah hambar saja rasanya.


🍞 ☕ Mereka yang memiliki garam anugerah, harus menunjukkan bahwa mereka memilikinya, bahwa mereka memiliki garam dalam diri mereka, yaitu pegangan hidup yang penuh anugerah dalam hati mereka, yang meluruskan semua kecenderungan jahat dan segala sesuatu di dalam jiwa yang membusuk dan menyakiti hati Allah atau hati nurani kita sendiri, seperti daging yang hambar. Perkataan kita harus selalu dipenuhi dengan anugerah yang dibumbui melalui garam ini, sehingga tidak ada pembicaraan yang buruk keluar dari mulut kita. Kita harus membenci hal demikian sehingga merasa seperti memasukkan daging busuk ke dalam mulut kita. Kerana garam yang baik ini akan menjaga hati nurani kita untuk menghindari kejahatan, maka ia juga akan menjaga perkataan kita terhadap orang lain, sehingga kita tidak menyakiti anak-anak kecil milik Kristus, tetapi sebaliknya, bisa hidup damai seorang dengan yang lain.

👉🏼 Orang-orang Kristian yang merosot akhlaknya, yang lebih memilih meninggalkan jalan kesalehan daripada harus melepaskan apa yang mereka miliki di dunia ini, dan yang tentu saja kemudian hidup menurut nafsu duniawi, dan sama sekali tidak mempunyai roh kristiani lagi, adalah seperti garam yang menjadi tawar, yang oleh para ahli kimia disebut caput mortuum, garam yang kadar keasinannya sudah terkikis habis. Garam seperti ini merupakan barang yang paling tidak berguna dan paling tidak berharga di dunia. Tidak ada lagi nilai di dalamnya, tidak ada gunanya lagi untuk disimpan. Adakah kita garam yang sudah menjadi tawar? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: