Wednesday, January 4, 2023

Revival : We must grow

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : We must grow 


Mark 4:28 "For the earth yields crops by itself: first the blade, then the head, after that the full grain in the head.

Markus 4:28 (AVB) Tanahlah yang menumbuhkan tanaman hingga berbuah – mula-mula pucuk, kemudian bulir, akhirnya buah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #4. Tahukah anda bahawa setiap yang hidup haruslah bertumbuh? Segala yang hidup harus bertumbuh, meski proses dan hasil pertumbuhannya tidak selalu terlihat secara fisik.


🍞 ☕ Seorang petani itu tidak dapat menjelaskan bagaimana benih itu dapat bertunas. Ini merupakan salah satu rahasia alam; dan benih itu mengeluarkan tunas dan tunas itu makin tinggi, bagaimana terjadinya tidak diketahui orang itu. Ia melihat benih itu tumbuh, tetapi ia tidak mampu menceritakan bagaimana benih itu tumbuh, atau apa yang menjadi penyebabnya atau cara pertumbuhannya. Demikian pula, kita tidak mengetahui cara Roh mengubah hati seseorang melalui firman Allah, melebihi apa yang dapat kita jelaskan tentang angin yang bertiup, yang kita dengar bunyinya tetapi tidak tahu dari mana datangnya atau ke mana perginya. Dan sesungguhnya agunglah rahasia ibadah kita, bagaimana Allah yang menyatakan diri-Nya dalam rupa manusia boleh dipercayai di dalam dunia ini.

👉🏼 Setiap yang hidup harus mengalami pertumbuhan. Tidak gunanya kalau fizikal kita makin bertumbuh, tetapi kerohanian kita makin terbantut. Seperti halnya benih yang ditabur akan bertunas, bertumbuh, dan menghasilkan buah, demikianlah firman Tuhan dalam diri setiap orang yang bersedia mendengar. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: