Sunday, January 8, 2023

Revival : Distraction

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Distraction 


Mark 5:38  Then He came to the house of the ruler of the synagogue, and saw a tumult and those who wept and wailed loudly.

Markus 5:38 (BM)  Apabila mereka tiba di rumah Yairus, Yesus melihat keadaan yang kecoh serta mendengar tangisan dan ratapan yang kuat.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #8. Tahukah anda bahawa kehidupan kita pun penuh dengan kekecohan? Seperti suasana yang sedang terjadi di rumah Yairus, terkadang demikianlah juga kehidupan orang Kristian. Penuh kekecohan.


🍞 ☕ Suasana kekecohan memenuhi ruangan rumah Yairus kerana "kematian" anaknya. Tetapi Yairus masih berharap bahawa Yesus dapat melakukan sesuatu. Terkadang kita sebagai orang percaya cepat putus asa apabila Tuhan Yesus tidak menjawab doa kita sehingga terjadi kekecohan di dalam kehidupan kita lalu, apa yang sepatutnya penuh beriman menjadi tidak beriman. Tidak semua orang akan memahami iman yang anda miliki di dalam Tuhan sepertimana Yairus. Yairus tetap mengharapkan Yesus melakukan sesuatu walaupun sekelilingnya sedang kecoh. Yairus sedang berhadapan realiti kehidupannya sekarang. Apakah Yairus membenarkan kekecohan itu mempengaruhi imannya? Mari kita terus melihat lagi. Yesus tidak menghiraukan kata kata orang yang ada di situ. Yesus masuk lalu berkata kepada mereka, “Mengapa kelam-kabut dan menangis? Anak itu tidak mati, cuma tidur.” Kita menjadi kelam kabut apabila doa tidak dijawab. Situasi makin keruh dan sepertinya tidak ada harapan lagi.

👉🏼 Sekiranya Yairus melayan kekecohan yang sedang terjadi, kemungkinan dia sudah katakan kepada Yesus untuk tidak perlu datang ke rumahnya. Dengan itu Yesus pun sedang bertanya kepada kita hari ini  “Mengapa kelam-kabut dan menangis? Keadaan hidup kita, masih ada harapan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: