Thursday, January 5, 2023

Revival : Rejecting Jesus

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Rejecting Jesus 


Mark 5:17 Then they began to plead with Him to depart from their region.

Markus 5:17 (AVB) Oleh itu, mereka meminta Yesus meninggalkan daerah itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #5. Tahukah anda bahawa kita seringkali meminta Yesus untuk meninggalkan kita? Orang-orang Gerasa lebih merasa terancam ketika orang yang kerasukan itu sudah dipulihkan oleh Yesus daripada ketika ia masih kerasukan. 


🍞 ☕ Entah apa yang menyebabkan mereka takut. Mungkin mereka takut kalau-kalau keberadaan Yesus akan membuat penduduk wilayah itu mengalami kerugian yang lebih besar lagi. Tampaknya mereka lebih menyayangkan tewasnya babi-babi mereka ketimbang kesembuhan orang yang dipulihkan Yesus itu. Sungguh tragik, kerana orang lebih takut pada apa yang Yesus lakukan di dalam kehidupan mereka dibanding apa yang roh-roh jahat itu lakukan. Itu sebabnya mereka lalu mendesak Yesus agar segera meninggalkan wilayah mereka. Mungkin mereka menghitung kerugian kerana kehilangan ternak peliharaannya. Mungkin saja mereka kuatir peristiwa pengorbanan babi-babi mereka untuk kesembuhan seseorang dapat terulang. Sebaliknya, respons dari orang yang kerasukan adalah dia ingin ikut menyertai Yesus dalam pelayanannya. Tetapi Yesus memintanya pulang dan menyaksikannya di rumah dan kampungnya.

👉🏼 Demikianlah dengan kita terkadang mementingkan sesuatu sehinggakan Yesus pun sanggup kita minta pergi daripada kita. Mungkin itu tabiat buruk kita, gaya hidup kita atau apa sekalipun itu, menjadi begitu berharga sehingga kita mahu menolak Yesus. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: