Sunday, January 1, 2023

Revival : Satan comes to steal

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Satan comes to steal 



Mark 4:15 "And these are the ones by the wayside where the word is sown. When they hear, Satan comes immediately and takes away the word that was sown in their hearts.

Markus 4:15 (AVB) Ada orang seperti benih di jalan, tempat firman itu ditabur. Sebaik-baik mereka mendengar firman, datanglah Iblis untuk mengambil firman yang sudah ditabur dalam hati mereka. 


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #1. Tahukah anda terkadang iblis selalu menunggu untuk mencuri firman yang telah ditaburkan ke dalam hati kita? Kita berada di hari pertama tahun 2023. Adakah kita sedang menjaga benar Firman yang sudah ditaburkan kepada kita? Di sini Kristus berbicara tentang pertobatan yang tidak sempurna, iaitu pertobatan di mana seseorang mencari pengampunan dosa namun tidak sampai dilahirkan kembali oleh Roh Kudus. 


🍞 ☕ Firman Tuhan digambarkan sebagai benih yang ditaburkan dalam hati setiap orang. Namun keadaan hati seseorang ketika mendengar firman Tuhan juga berpengaruh terhadap kehidupan rohani selanjutnya. Keadaan hati yang tidak baik digambarkan seperti tanah di pinggir jalan, tanah berbatu, dan tanah bersemak duri. Itulah gambaran orang yang telah mendengarkan firman Tuhan, tetapi hidup kerohaniannya tidak mengalami pertumbuhan. Ada orang yang sudah lama menjadi jemaat suatu gereja, tetapi hidupnya masih keanak-anakan kerana ia hanya mau mendengar firman Tuhan saja, tetapi tidak mau dibentuk sesuai firman tersebut. Maka setiap firman yang didengar berlalu begitu saja tanpa mendatangkan perubahan apa-apa. Segala firman Tuhan, segala nasihat, segala teguran dan juga segala perintah Allah dinyatakan kepada kita supaya kita menerima dan melakukannya. Tetapi ramai juga yang masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri.

👉🏼 Bersediakah kita menyambut firman-Nya? Setiap orang mempunyai kesempatan sama untuk mendengarkan firman Tuhan, tetapi hanya orang yang memiliki sikap hati mau menyambut firman dengan benar yang akan mengalami kehidupan rohani yang bertumbuh dan berbuah. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: