Sunday, January 29, 2023

Revival : Righteous before God

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Righteous before God 



Luke 1:6 And they were both righteous before God, walking in all the commandments and ordinances of the Lord blameless.

Lukas 1:6 (AVB) Kedua-duanya orang yang benar di hadapan Allah, dan mengikut segala perintah serta ketetapan Tuhan dengan sepenuhnya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #29. Tahukah anda bahawa kita harus hidup benar di hadapan Tuhan? Zakharia dan Elisabet adalah pasangan yang sangat Saleh. Keduanya adalah benar di hadapan Allah. Memang demikianlah keadaan mereka menurut Allah yang penghakiman-Nya, kita percaya, berlangsung secara jujur. Mereka memang tulus dan benar. Mereka memang benar di hadapan Allah, sama seperti Nuh di antara orang-orang pada zamannya.


🍞 ☕ Kata "Benar" atau "tulus" adalah terjemahan dari kata Yunani "dikaios" dan dalam Ibrani "yasher", artinya "lurus". Dalam Perjanjian Lama kata ini tidak hanya berarti kepatuhan kepada perintah-perintah, tetapi menunjukkan bahwa seseorang benar di hadapan Allah, baik dalam hati maupun dalam tindakan. Kebenaran yang dicari Allah dalam Perjanjian Lama adalah kebenaran yang datang dari hati, berdasarkan iman yang benar kepada Allah serta kasih dan takut akan Allah. Keadaan hati seperti ini terlihat dalam diri orang-tua Yohanes Pembaptis yang hidup menurut "segala perintah dan ketetapan Tuhan dengan tidak bercacat". Mereka menyenangkan hati-Nya, dan dengan senang hati Ia menerima mereka. Keadaan mereka yang benar di hadapan Allah dibuktikan melalui rangkaian dan arah perilaku mereka. Mereka menunjukkannya bukan dengan kata-kata, tetapi dengan perbuatan, dengan cara hidup yang mereka jalani dan dengan hukum yang mereka patuhi.

👉🏼 Kepenuhan hidup hanya akan tercapai bila hidup itu didasari oleh kebenaran. Selidikilah apa yang Anda jadikan dasar kebenaran dalam hidup sehari-hari Anda, apakah akal sehat manusia semata atau kebenaran yang berasal dari Allah. Terus berpegang pada kebenaran Tuhan dan hiduplah dalam kebenaran itu. Apakah respon kita hari ini....?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: