Saturday, January 28, 2023

Revival : Please the crowd

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Please the crowds 



Mark 15:15  So Pilate, wanting to gratify the crowd, released Barabbas to them; and he delivered Jesus, after he had scourged Him, to be crucified.

Markus 15:15 (AVB)  Oleh itu, untuk memuaskan hati orang ramai itu, Pilatus membebaskan Barabas kepada mereka. Setelah menyebat Yesus, dia menyerahkan-Nya untuk disalib.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #28. Tahukah kita seringkali memilih yang jahat daripada yang baik? Seringkali kita memilih untuk berdosa kerana berdosa lebih enak lagi daripada berbuat baik, tetapi kita lupa bahawa upah dosa adalah kematian kekal! Dalam hidup, kita sering dihadapkan dengan dua pilihan: memilih yang baik atau yang jahat. Sudah tentu bahwa setiap orang akan memilih yang baik menurut pandangannya. Menentukan pilihan berarti mengambil suatu keputusan untuk menyatakan sikap.


🍞 ☕ Pilatus, karena ingin memuaskan maksud jahat orang Yahudi, menyerahkan Kristus untuk disalibkan. Oleh kerana ingin memuaskan hati orang banyak, untuk melakukan apa yang memadai bagi mereka, begitulah maksudnya, dan untuk menenangkan mereka supaya mereka tetap diam, Pilatus membebaskan Barabas bagi mereka, yang merupakan kecemaran dan tulah bagi bangsa mereka, dan menyerahkan Yesus untuk disalibkan, yang sebenarnya merupakan kemuliaan dan berkat bagi bangsa mereka. Walaupun sudah menyesah Yesus sebelumnya, dengan berharap bahwa hal itu dapat memuaskan mereka, dan tidak berencana untuk menyalibkan Dia, Pilatus pada akhirnya jadi juga menyalibkan Dia. Berdasarkan penyiasatan Pilatus terhadap Yesus, Pilatus tidak menemukan sedikit pun kesalahan Yesus sehingga Ia pantas disalib. Sebab ketika Pilatus menanyakan "kejahatan apakah yang telah dilakukan-Nya?", tidak seorang pun yang sanggup memberi jawab kepadanya. Pilatus sedar betul bahwa imam-imam kepala menyerahkan Yesus kerana perasan hasad dengki. Pilatus terlalu pengecut untuk membela yang benar. Ia takut dituduh memberontak kepada kaisar dan kehilangan jabatan nya. Selain sifat pengecutnya yang membuat Yesus tersalib, sifat penjilatnya juga menjadi faktor penting dalam pengambilan keputusannya. "Oleh karena Pilatus ingin memuaskan hati orang banyak itu, ia membebaskan Barabas bagi mereka. Namun Yesus disesahnya lalu diserahkannya untuk disalibkan".

👉🏼 Dalam menentukan pilihan terhadap berbagai alternatif yang dihadapkan kepada kita, kita dituntut untuk berhati-hati dan waspada sehingga tidak salah memilih yang terbaik bagi pertumbuhan iman kita. Ingat bahwa tidak semua yang berkilau adalah emas. Tidak semua tawaran yang mengiurkan membawa keselamatan dan kesejahteraan. Oleh sebab itu berwaspadalah! Janganlah salah membuat keputusan oleh sebab mau memuaskan hati semua orang. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: