Tuesday, January 24, 2023

Revival : Watch & Pray

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Watch & Pray


Mark 13:33 "Take heed, watch and pray; for you do not know when the time is.

Markus 13:33 (AVB) Berhati-hatilah! Berjaga dan berdoa! Kerana kamu tidak tahu bila saatnya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #24. Tahukah anda bahawa kita harus harus siap sedia, berjaga-jaga dan berdoa? kewajiban kita sebagai orang percaya dalam hal ini adalah berjaga-jagalah dan berdoalah! Oleh sebab itu waktunya tetap dirahasiakan, supaya kita terus berjaga-jaga. Waspadalah terhadap segala sesuatu yang akan membuat kita tidak layak untuk menyongsong kedatangan Tuanmu dan yang akan mengacaukan tindakan dan rohmu.


🍞 ☕ Berjaga-jagalah akan kedatangan-Nya, supaya hal itu tidak mengejutkan kita bila pun terjadinya, dan berdoalah untuk anugerah yang dapat membuat kita memenuhi syarat, sebab kita tidak tahu bilamanakah waktunya tiba. Kita perlu menyiapkan diri setiap hari untuk itu, yang akan datang pada hari apa saja. Semuanya ini digambarkan-Nya melalui sebuah perumpamaan, untuk mengakhiri kotbah-Nya. Yesus meminta para murid untuk berjaga-jaga, bagaikan seorang hamba yang ditinggal pergi tuannya. Perintah-perintah ini mengarahkan para murid untuk tidak terlena, tetapi mawas diri dan waspada di dalam doa dan iman. Semua itu dilakukan karena para murid adalah hamba-hamba yang mesti bersiaga di tengah malam menunggui kalau tuan mereka tiba-tiba datang. Mereka tidak tahu kapan persisnya sang tuan datang. Yang mereka tahu: berjaga dan berhati-hati. Berjaga-jaga jangan sampai masing-masing pengikut Kristus sedang lalai tidak mengerjakan tugasnya pada saat Tuhan datang. Dengan melakukan tugas panggilan pelayanannya dengan sungguh-sungguh, seorang murid sedang memenuhi perintah Tuhannya untuk berjaga-jaga.  

👉🏼 Dari sini ada sesuatu hal yang perlu dipertanyakan: adakah Kristen sedang berjaga-jaga? Ataukah terlena? Pertanyaan ini penting untuk kita tanyakan pada diri kita sendiri setiap hari dari kehidupan kita. Tugas kita adalah berjaga-jaga dan melayani Allah dalam kehidupan kita dengan sungguh-sungguh. Kristian yang terlena adalah Kristian yang tidak mengharapkan dan tidak menduga jika seandainya Yesus Kristus datang hari ini, kini dan di sini. Bagaimana dengan kita? Adakah kita terlena dan lalai? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: