Tuesday, January 3, 2023

Revival : Will be revealed

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Will be revealed 


Mark 4:22  "For there is nothing hidden which will not be revealed, nor has anything been kept secret but that it should come to light.

Markus 4:22 (AVB)  Yang tersembunyi akan dinyatakan, yang dirahsiakan akan didedahkan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #3. Tahukah anda bahawa  apa yang tersembunyi akan dinyatakan, dan apa yang dirahsiakan akan didedahkan. Sering kali hal-hal yang dulunya dianggap menjadi rahasia beberapa orang, namun sekarang tersingkap bagi umum.


🍞 ☕ Dalam perumpamaan ini Yesus memakai gambaran pelita yang selayaknya diletakkan di atas kaki dian dan bukannya disembunyikan di bawah gantang atau di bawah tempat tidur. Pelita ini menunjuk kebenaran yang merupakan rahasia Allah yang tersembunyi selama berabad-abad. Kebenaran itu tidak dapat ditutupi sebab suatu saat akan tersingkap. Hal ini berlaku untuk segala sesuatu yang tersembunyi di mana suatu saat nanti semuanya akan terungkap secara jelas. Tidak ada kekayaan karunia dan anugerah yang dirancang untuk disimpan begitu saja, semuanya disediakan untuk dibagi-bagikan; demikian pula, Injil tidak dirahasiakan kepada para rasul untuk disembunyikan, tetapi harus dibawa keluar dan disebarkan ke seluruh dunia. Meskipun Kristus menjelaskan perumpamaan kepada murid-murid-Nya secara pribadi, namun penjelasan tersebut ditujukan untuk menjadi manfaat bagi orang banyak. Mereka diajar, agar mereka kemudian bisa mengajar. Sudah menjadi aturan umum bahwa pelayanan Roh diberikan kepada setiap orang untuk mendatangkan manfaat bagi semua orang, bukan hanya bagi diri sendiri, melainkan juga bagi orang lain.

👉🏼 Rahasia Allah pasti disingkapkan. Dengarlah dan pahami sungguh-sungguh serta sampaikan kepada orang lain. Oleh kerana itu kita harus memperhatikan dengan cermat setiap pengajaran firman yang kita dengar kerana Allah akan memberi respons sesuai respons yang kita berikan terhadap firman-Nya. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: