Sunday, January 15, 2023

Revival : What's the price?

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : What's the price? 



Mark 8:37 "Or what will a man give in exchange for his soul?

Markus 8:37 (AVB) Dapatkah hidup itu ditukar dengan apa pun?



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #15. Tahukah anda bahawa tidak gunanya kita kehilangan nyawa hanya untuk kesenangan dunia? Menyangkal diri dan memikul salib menunjukkan panggilan untuk mengarahkan hidup dari diri kepada Allah. Yang penting adalah kehendak Allah. Bahkan, jikalau harus mati sekalipun, sebagaimana digambarkan dengan perjalanan memikul salib ke tempat pemakuan, itu adalah syarat yang harus ditempuh. Tujuan akhirnya adalah mengikut Yesus, masuk dalam hubungan pribadi dengan Dia secara utuh -- "bukan Aku, melainkan Kristus". 


🍞 ☕ Mereka yang menolak untuk hidup sesuai dengan kehendak Allah adalah mereka yang akan kehilangan banyak hal. Mereka juga akan menerima hukuman kekal dari Anak Manusia yang akan datang menjadi Hakim untuk kedua kalinya. Kita harus merasa takut kehilangan nyawa kita, ya, walaupun kita seharusnya memperoleh seluruh dunia dengannya. Apa gunanya seorang memperoleh seluruh dunia, dan semua kekayaan, hormat, dan kesenangan di dalamnya, dengan menyangkal Kristus, dan kehilangan nyawanya sendiri? "Benar," kata Bishop John Hooper, pada malam sebelum ia mati sebagai martir, "bahwa kehidupan itu manis dan kematian itu pahit, tetapi kematian kekal lebih pahit, dan kehidupan kekal lebih manis." Kerana kebahagiaan sorgawi dengan Kristus cukup untuk mengganti kerugian akibat kehilangan nyawa kerana Kristus, tetapi memperoleh seluruh dunia dalam dosa tidak akan cukup untuk mengganti kerugian yang terjadi akibat hancurnya jiwa kerana dosa.

👉🏼 Kehidupan ini sangat berharga oleh itu janganlah sua siakan untuk kesenangan sementara. Pakailah hidup ini untuk Tuhan dan untuk memuliakan Dia. Jangan sia siakan kesempatan yang sudah diberikan. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: