Sunday, August 13, 2023

Revival : Bless them

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Bless them 



Romans 12:14 Bless those who persecute you; bless and do not curse.

Roma 12:14 (TB) Berkatilah siapa yang menganiaya kamu, berkatilah dan jangan mengutuk! 



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #225. Tahukah anda bahawa kita harus memberkati, berdoa dan mengasihi musuh kita? Daripada musuh menjadi sahabat yang akrab. Membalas orang yang menyakiti kita merupakan hal yang biasa dilakukan orang lain, tetapi kita dituntut untuk berbuat lebih daripada itu. Tidak membalas perlakuan jahat orang lain kepada kita pun bukan merupakan sikap yang langka, dan kita pun dituntut untuk bersikap lebih dari itu. 


🍞 ☕ Tuhan Yesus menuntut setiap anak Tuhan untuk mampu menyatakan kebaikan Allah Bapa kepada setiap orang, bahkan kepada orang-orang yang jahat. Yesus menuntut anak-anak Tuhan menyatakan berkat kepada mereka yang mengutuk dan menganiaya. Walaupun manusia sangat jahat dan melampiaskannya kepada kita, hal ini tidak membebaskan kita dari hutang kita kepada mereka, yaitu untuk mengasihi sesama dan sanak saudara kita. Memang kita ini cenderung untuk mengharapkan celaka, atau setidaknya sama sekali tidak menginginkan yang baik, bagi orang-orang yang membenci kita dan yang telah menyakiti kita. Namun, di dasar sikap ini terdapat suatu akar kepahitan yang harus dicabut. Di dalamnya ada sisa-sisa watak rusak yang harus ditundukkan oleh anugerah. Perhatikanlah, sudah merupakan tugas utama bagi orang Kristian untuk mengasihi musuh-musuh mereka. Memang kita tidak akan memperoleh keuntungan dari seseorang yang jelas-jelas jahat dan duniawi, atau mempercayai orang yang kita ketahui suka menipu. Kita memang tidak mencintai orang-orang yang seperti ini. Namun, kita harus menghormati sifat manusia, dan kerana itu menghormati juga semua orang.

👉🏼 Memang susah untuk mengampuni dan mengasihi seseorang yang mengam il kesempatan terhadap kita, yang menganiaya kita, yang memfitnah kita dan sebagainya. Tetapi, sekiranya kita mau memenangi jiwa itu, haruslah kita belajar untuk mengampuni dan mengasihi lebih sungguh kerana Tuhan Yesus terlebih dahulu mengasihi kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: