Tuesday, August 15, 2023

Revival : Many yet to know Jesus

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Many yet to know Jesus 



Romans 15:20 And so I have made it my aim to preach the gospel, not where Christ was named, lest I should build on another man’s foundation,

Roma 15:20 (AVB) Aku ingin mengkhabarkan Injil ini ke tempat-tempat nama Kristus belum disebut orang. Dengan demikian aku tidak membina di atas tapak yang telah diletakkan oleh orang lain.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #227. Tahukah anda bahawa masih lagi terdapat golongan bangsa-bangsa yang belum lagi mengenal nama Yesus maupun siapa itu Yesus? Kebijaksanaan pelayanan Paulus berorientasi misioner. Dia telah memutuskan untuk mengarahkan kegiatannya ke wilayah-wilayah di mana Injil belum diberitakan dengan seluas-luasnya, dengan demikian memberikan kesempatan kepada mereka yang belum mendengar untuk menerima Kristus.


🍞 ☕ Paulus memberitakan Injil di tempat-tempat yang belum pernah mendengar Injil. Ia membajak tanah kosong, meletakkan batu pertama di banyak tempat, dan memperkenalkan Kekristenan di tempat-tempat di mana selama berabad-abad yang berkuasa hanyalah penyembahan berhala dan ilmu sihir, dan segala macam penyembahan terhadap Iblis. Paulus bagaikan harus memecah batu keras, dan kerana itu pasti menjumpai lebih banyak kesulitan dan kejadian yang mengecilkan hati dalam pekerjaannya. Orang-orang yang memberitakan Injil di Yudea dalam hal ini mendapat tugas yang jauh lebih ringan daripada Paulus, yang menjadi rasul bagi bangsa-bangsa bukan Yahudi, sebab mereka memetik hasil usaha orang lain. Paulus, sebagai orang yang tahan banting, dipanggil untuk melalukan pekerjaan yang paling sulit. Ada banyak pengajar, tetapi Pauluslah bapa utamanya. Ada banyak yang menyirami, tetapi Pauluslah penanam utamanya. Ya, Pauluslah orang berani yang pertama-tama menyerbu istana orang kuat bersenjata di dunia bangsa-bangsa bukan Yahudi, yang pertama-tama menyerang kepentingan Iblis di sana.

👉🏼 Paulus rela keluar dari Yerusalem, pusat kehidupan budaya-agama Yahudi dan melakukan perjalanan misi ke daerah-daerah baru wilayah orang yang tidak beriman. Hakikatnya adalah, masih ramai yang yang tidak tahu siapa itu Yesus. Masih ada banyak suku bangsa yang tidak kenal akan nama Yesus. Apakah respon kita hari ini..?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: