Sunday, August 27, 2023

Revival : Greatest of all

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Greatest of all 



1 Corinthians 13:13 And now abide faith, hope, love, these three; but the greatest of these is love.

1 Korintus 13:13 (AVB) Hanya tiga yang tinggal: iman, harapan dan kasih. Antara ketiga-tiga ini, yang paling utama ialah kasih.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #239. Tahukah anda bahawa kasih adalah dasar kekristenan? Sudah jelas dari pasal ini bahwa Allah memuliakan sifat serupa dengan Kristus lebih daripada pelayanan, iman atau pemilikan karunia rohani. Kasih bukan saja salah satu dari ciri khas orang Kristian, tetapi jiwa dari jatidiri Kristian dan Kekristenan. Kasih mutlak untuk kualitas kehidupan di kalangan Gereja Kristian sendiri. Paulus menegaskan bahwa karunia yang paling utama yang harus dipraktekkan oleh setiap warga gereja untuk membangun tubuh Kristus adalah kasih 


🍞 ☕ Bagaimana penilaian Anda tentang kualiti iman, harap, dan kasih kebanyakan orang Kristian yang Anda kenal? Apabila bersama saudara seiman di gereja atau di tempat kerja Anda? Atau di antara teman sekelompok persekutuan doa atau kelompok pembinaan Anda? Atau supaya lebih spesifik, bagaimana kualiti iman, harap, dan kasih Anda sendiri kepada Tuhan? Tuhan menghargai dan menekankan sifat hidup yang bertindak dalam kasih, kesabaran, kemurahan hati, tidak mencari keuntungan diri sendiri, tidak bersukacita kerana ketidakadilan tetapi karena kebenaran, kejujuran, dan sabar menanggung segala sesuatu, jauh lebih tinggi daripada iman yang memindahkan gunung atau melakukan pekerjaan besar dalam jemaat Tanpa kasih, tidak ada gunanya karunia kerana hanya akan jatuh pada kemegahan diri sendiri. Tanpa kasih, memberi akan tak bermakna. Pemberi dan penerima akan merasa hampa. Kasih menjadikan karunia yang ada pada kita berfungsi. Karunia ada untuk fungsi tertentu. Tanpa kasih, karunia tidak berguna.

👉🏼 Kasih membuat gereja perkasa dalam daya surgawi dan relevan dengan panggilan Allah untuk menjangkau jiwa-jiwa. Maka kejarlah kasih sebab Allah kasih adanya. Gereja yang hidup dalam kasih, mengalami dan menyaksikan Allah dalam kenyataan dan keperluan dunia secara konkret. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: