Thursday, August 3, 2023

Revival : Cannot please God

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Cannot please God 



Romans 8:8 So then, those who are in the flesh cannot please God.

Roma 8:8 (TB) Mereka yang hidup dalam daging, tidak mungkin berkenan kepada Allah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #215. Tahukah anda bahawa kita tidak mungkin berkenan kepada Allah sekiranya kita masih hidup di dalam dosa? Hidup "menurut daging" berarti mengingini, menyenangi, memperhatikan, dan memuaskan keinginan tabiat manusia berdosa. Ini meliputi bukan saja kedursilaan seksual, perzinaan, kebencian, kepentingan diri sendiri, kemarahan, dan sebagainya, tetapi juga percabulan, pornografi, ketagihan dadah, kesenangan mental dan emosional dari adegan seksual dalam sandiwara, buku, TV atau bioskop, dan sejenisnya.


🍞 ☕ Paulus menegaskan bahwa keinginan daging tidak takluk kepada hukum Allah; hal ini memang tidak mungkin baginya. Kekudusan hukum Allah, dan ketidakkudusan keinginan daging, tidak dapat didamaikan seperti halnya terang dan gelap. Manusia daging bisa saja, oleh kuasa anugerah ilahi, ditundukkan kepada hukum Allah, tetapi keinginan daging tidak akan pernah dapat. Keinginan daging harus dihancurkan dan diusir. Lihatlah betapa menyedihkannya kehendak manusia yang rosak diperbudak oleh dosa. Sepanjang keinginan daging menang, kita tidak condong pada hukum Allah. Oleh sebab itu, apabila terjadi perubahan, itu kerana kuasa anugerah Allah, bukan kerana kehendak bebas manusia. Dari sini Paulus menyimpulkan bahwa, mereka yang hidup dalam daging, tidak mungkin berkenan kepada Allah. Orang yang hidup dalam daging dan tidak diperbaharui, di bawah kuasa dosa yang memerintah, tidak dapat melakukan apa yang berkenan kepada Allah, karena tidak adanya anugerah, asas yang berkenan kepada Allah, dan kepentingan di dalam Kristus, Sang Pengantara yang berkenan kepada Allah. Bahkan korban orang fasik adalah kekejian.

👉🏼. Kita harus hidup sesuai dengan kuasa kehidupan yang Roh Kudus telah berikan dalam hidup kita. Kita sudah dimerdekakan dari dosa, maka hidup kita tidak boleh menyerah terhadap godaan dosa. Mari kita menjaga kesucian hidup kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: