Tuesday, August 1, 2023

Revival : Free from sin

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Free from sin



Romans 6:22 But now having been set free from sin, and having become slaves of God, you have your fruit to holiness, and the end, everlasting life.

Roma 6:22 (AVB) Kini kamu telah dibebaskan daripada dosa dan menjadi hamba Allah, manfaat yang kamu dapati membawa kepada kesucian, dan hasilnya ialah kehidupan kekal.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #213. Tahukah anda bahawa kita adalah hamba Allah? Apa yang dikatakan dalam ayat ini mengenai hakikat diri kita sekarang sudah diubahkan secara menyeluruh. Kalau dulu kita "bebas dari kebenaran", sekarang kita sudah dibebaskan dari dosa. Kalau dulu kita memperoleh buah yang mempermalukan, sekarang buah yang kita peroleh membawa kita pada pengudusan. Oleh kerana perubahan batin yang disebut dalam ayat ini, maka ada perubahan buah, kerana buah selalu mencerminkan keadaan batin.


🍞 ☕ Tanda-tanda orang yang telah menerima anugerah pembenaran adalah sikap hidup yang berubah total. Kristus yang hadir di dalam dirinya menghasilkan seluruh perubahan itu. Anugerah pembenaran diberikan Kristus agar kita dibebaskan dari perbudakan dosa supaya kita merdeka sebagai milik Kristus dan hidup bagi Dia. Maka menjaga kekudusan hidup menjadi hal yang sangat penting sebab kita telah menjadi milik Allah dan tubuh kita telah menjadi Bait Allah. Allah itu kudus, lalu mungkinkah sesuatu yang kudus menduduki tempat yang najis? Jelas tidak. Bila kita telah menerima anugerah pembenaran-Nya dengan penuh rasa syukur, bukankah seharusnya kita tidak sekadar menjaga diri dengan baik, tetapi juga menyediakan hidup yang terbaik untuk menyambut kehadiran-Nya di dalam diri kita? Pertobatan berarti melepaskan kuk dosa, bertekad untuk tidak mau lagi berhubungan dengannya.

👉🏼 Pertobatan adalah menyerahkan diri untuk melayani Allah dan kebenaran, melayani Allah sebagai Tuan kita, dan melayani kebenaran sebagai pekerjaan kita. Ketika kita dibebaskan dari dosa, itu bukan berarti bahwa kita boleh hidup sesuka hati, dan menjadi tuan bagi diri kita sendiri. Tidak. Setelah dibebaskan dari Mesir, kita, seperti umat Israel, dibawa ke gunung yang kudus, untuk menerima hukum, dan di sana dituntun ke dalam ikatan perjanjian itu. Apakah respon kita hari ini..?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: