Friday, August 4, 2023

Revival :The suffering

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣





Revival : The suffering 


Romans 8:18  For I consider that the sufferings of this present time are not worthy to be compared with the glory which shall be revealed in us.

Roma 8:18 (TB)  Sebab aku yakin, bahwa penderitaan zaman sekarang ini tidak dapat dibandingkan dengan kemuliaan yang akan dinyatakan kepada kita.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #216. Tahukah anda bahawa penderitaan zaman sekarang ini tidak dapat dibandingkan dengan kemuliaan yang akan dinyatakan kepada kita? Semua penderitaan kita zaman ini -- penyakit, nyeri, kesengsaraan, kekecewaan, kemiskinan, penganiayaan, kesedihan, dan kesusahan dalam berbagai bentuknya -- harus dianggap sebagai tidak berarti dibandingkan dengan berkat, hak istimewa, dan kemuliaan yang akan dianugerahkan kepada orang percaya yang setia pada zaman yang akan datang.


🍞 ☕ Penderitaan orang-orang kudus hanyalah penderitaan zaman sekarang. Penderitaan itu tidak menghantam lebih dalam daripada hal-hal yang ada di seluruh kurun waktu, tidak berlangsung lebih lama daripada zaman sekarang. Penderitaan itu ringan dan hanya untuk sementara. Sehingga pada penderitaan itu ditimbang dengan neraca dan didapati terlalu ringan. Dalam keadaan kita sekarang, kita tidak saja kurang  menikmati, tetapi juga kurang mengetahui kemuliaan itu, kemuliaan itu akan dinyatakan nanti. Kemuliaan itu melampaui apa yang selama ini kita lihat dan kita ketahui: pemberian-pemberian yang kita terima sekarang memang manis dan berharga, sangat berharga, sangat manis. Tetapi ada sesuatu yang akan datang, sesuatu di balik tabir, yang akan bersinar mengalahkan semuanya. Akan dinyatakan kepada kita. Tidak hanya dinyatakan kepada kita, untuk kita lihat, tetapi juga dinyatakan di dalam kita, untuk kita nikmati. Kerajaan Allah ada di dalam kamu, dan akan tetap begitu sampai pada kekekalan.

👉🏼 Sedahsyat segelap apa pun penderitaan yang kita alami dan kekelaman perasaan yang diakibatkannya, tidak dapat dibandingkan dengan perjumpaan kita dengan Tuhan kelak dan fakta kita akan bersama-Nya kekal. Penderitaan dapat menjadi alat Tuhan mengobarkan pengharapan iman yang kreatif. Jadi, tetaplah setia dalam apa jua keadaan hidup kita dan di dalam apa pun musim kehidupan kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: